سایز متن   /

گروه تروریستی پ.ک.ک تهدید کرد که اگر فشارها بر این گروه زیاد شود بار دیگر زمینه حمله ترکیه به مناطق کردنشین سوریه و اقلیم کردستان را فراهم می آورد.

به گزارش کوردپاریز به نقل از یک منبع آگاه در شمال سوریه، در پی مذاکرات جریان های کردی سوریه و مطرح شدن لزوم خروج پ.ک.ک از این مناطق و عدم هیچ گونه ارتباط PYD  با این گروه، سرکرده های قندیل نشین با رد هرگونه خروج از مناطق کردنشین سوریه و نیز اقلیم کردستان، بار دیگر تهدید کرده اند در صورتی که فشارها علیه آنها افزایش یابد این گروه زمینه حمله ترکیه به سوریه و اقلیم کردستان را فراهم می کند.

این تهدید، در پی درخواست آمریکا مبنی بر دور کردن پ.ک.ک از شمال سوریه و قطع ارتباط اداره خودگردان با این گروه بوده و به همین دلیل تنش میان سرکرده های پ.ک.ک و اداره خودگردان (شاخه اقماری پ.ک.ک در سوریه) در هفته های اخیر افزایش یافته است.

بنابراین گزارش، جیمز جیفری نماینده آمریکا در امور سوریه در نشست اخیر خود با HSD درخواست کرده، برای اینکه بهانه ای در دست ترکیه باقی نماند، رابطه با پ.ک.ک قطع شود و این گروه از شمال سوریه خارج شود.

این منبع همچنین گفته: صبری اوک عضو شورای رهبری پ.ک.ک و مسئول این گروه در کردستان سوریه در پاسخ گفته به هیچ وجه از سوریه و اقلیم کردستان خارج نخواهیم شد. توجیه پ.ک.ک هم این بوده که خودشان آن مناطق را آزاد کرده اند و از آن حفاظت می کنند و لذا از آنجا نخواهند رفت.

صبری اوک، رهبر HSD و PYD را رسما مطلع کرده که آنها از آن منطقه خارج نخواهند شد.

منبع مذکور اعلام کرده که سرکردگان پ.ک.ک تهدید کرده اند که اگر آمریکا فشار بیشتر به آنها وارد آورد بهانه دست ترکیه می دهند تا حملات بیشتری را به کردستان سوریه انجام دهد.

طبق اعلام این منبع، پ.ک.ک تنها با چند شرط حاضر به ترک منطقه شده که یکی از آنها و مهمترینشان حذف نام پ.ک.ک در لیست گروههای تروریستی است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی