سایز متن   /

هاوژین ملا امین در مصاحبه با ارگان رسانه ای پ.ک.ک، پارت دمکرات کردستان عراق را به متحد و حافظ منافع ترکیه متهم کرد.

به گزارش کوردپاریز، هاوژین ملا امین، نویسنده و محقق کُرد هوادار پ.ک.ک در مصاحبه با ارگان رسانه ای این گروه تروریستی با انتقاد از پارت دمکرات کردستان عراق، حکومت اقلیم را متحد و حافظ منافع ترکیه عنوان کرد و افزود قطعا حملات ترکیه با چراغ سبز حکومت اقلیم صورت می گیرد و به نوعی در این حملات با ترکیه همکاری می کند.

وی در ادامه خاطر نشان ساخت؛ حکومت اقلیم تحت عنوان نبرد با عناصر پ.ک.ک و حضور آنها در کوه‌های قندیل به ترکیه اجازه ورود به خاک اقلیم را می دهد و به نحوی حضور نظامی ترکیه را قانونی نشان می دهد. هاوژین ملا در ادامه گفت: پ.د.ک جزئی از دولت ترکیه و مجری اهداف آنکارا در اقلیم می‌باشد.

این نویسنده هوادار پ.ک.ک همچنین گفت: حزبی که اقلیم کردستان عراق را اداره می‌کند، به خاطر اهداف خود و مرزهای مشترک با ترکیه، گویی جزئی از ترکیه و تبدیل به متحد آن شده است، پ.د.ک به خاطر ترسی که از مردم اقلیم دارد یک سری از سیاست‌ها را انکار یا پنهان می‌کند.

ملاامین در پایان با انتقاد از بازداشت سیاستمداران، روزنامه‌نگاران و اعضای جنبش‌ها و احزاب سیاسی از جانب حکومت اقلیم کردستان افزود: سیاست بازداشت و سرکوب نشان می‌دهد که حکومت اقلیم، استراتژی ترکیه در قبال کردها را نمی‌شناسد.         

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی