- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

HDP باید بسته شود و بسته خواهد شد

معاون حزب وطن ترکیه در اظهاراتی با حمایت از دستگیری سیاستمدارن و نمایندگان سابق HDP از طرح انحلال و بسته شدن HDP دفاع کرد.

به گزارش کوردپاریز، حسن کورکماز جان، رئیس افتخاری اتحادیه پارلمان های ترک و معاون حزب وطن ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات اخیر علیه سیاستمداران کرد و نمایندگان سابق حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) عنوان کرد: «دستگاه قضایی جمهوریت ترکیه، روند تحقیقات قضایی علیه PKK – HDP را وارد مرحله جدیدی کرده است. روند قضایی که در خصوص حوادث ۶-۸ اکتبر آغاز شده بود به روزهای پایانی خود نزدیک شده است. در پایان این روند پروژه ‌های بحران جدید PKK – HDP و پروژه های اقتدار با مرکزیت HDP برملا و آشکار خواهد شد. پایان دادن به موجودیت حقوقی HDP در ترکیه گریز ناپذیر است. این گونه یک بار دیگر مجلس بزرگ ترکیه به هویت اصلی خود بازگشته و به فعالیت های قانون گذاری خواهد پرداخت».

به نوشته روزنامه آیدینلیک، کورکماز جان در ادامه اظهارات خود با تأکید بر این که «حوادث ۶ – ۸ اکتبر حوادث ساده تروریستی نبوده است» خاطر نشان کرد: «این حوادث پروژه اشغال بخشی از سرزمین های ترکیه بود. برخی در برابر اقدام اخیر دادستان جمهوریت ترکیه ترسیده و در برابر ملت به جرم خود اعتراف کرده‌ اند. حتی در برابر تروریست ها سپر شده و به تهدید دستگاه قضا پرداخته اند. این روند یک وجهه سیاسی هم دارد و آن هم تغییر دادن اقلیم سیاسی در داخل و خارج از کشور با انحلال و بستن HDP است. HDP که کنترل آن به دست PKK و قندیل است باید بسته شود. بسته هم خواهد شد. امید تمام کانون های شری که برای تجزیه کشورمان و بی ثبات کردن منطقه برنامه ریزی کرده اند فرو خواهد پاشید. پروژه امپریالیسم برای به حاکمیت رساندن HDP به زباله دان انداخته خواهد شد».