سایز متن   /

معاون حزب وطن ترکیه در اظهاراتی با حمایت از دستگیری سیاستمدارن و نمایندگان سابق HDP از طرح انحلال و بسته شدن HDP دفاع کرد.

به گزارش کوردپاریز، حسن کورکماز جان، رئیس افتخاری اتحادیه پارلمان های ترک و معاون حزب وطن ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات اخیر علیه سیاستمداران کرد و نمایندگان سابق حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) عنوان کرد: «دستگاه قضایی جمهوریت ترکیه، روند تحقیقات قضایی علیه PKK – HDP را وارد مرحله جدیدی کرده است. روند قضایی که در خصوص حوادث ۶-۸ اکتبر آغاز شده بود به روزهای پایانی خود نزدیک شده است. در پایان این روند پروژه ‌های بحران جدید PKK – HDP و پروژه های اقتدار با مرکزیت HDP برملا و آشکار خواهد شد. پایان دادن به موجودیت حقوقی HDP در ترکیه گریز ناپذیر است. این گونه یک بار دیگر مجلس بزرگ ترکیه به هویت اصلی خود بازگشته و به فعالیت های قانون گذاری خواهد پرداخت».

به نوشته روزنامه آیدینلیک، کورکماز جان در ادامه اظهارات خود با تأکید بر این که «حوادث ۶ – ۸ اکتبر حوادث ساده تروریستی نبوده است» خاطر نشان کرد: «این حوادث پروژه اشغال بخشی از سرزمین های ترکیه بود. برخی در برابر اقدام اخیر دادستان جمهوریت ترکیه ترسیده و در برابر ملت به جرم خود اعتراف کرده‌ اند. حتی در برابر تروریست ها سپر شده و به تهدید دستگاه قضا پرداخته اند. این روند یک وجهه سیاسی هم دارد و آن هم تغییر دادن اقلیم سیاسی در داخل و خارج از کشور با انحلال و بستن HDP است. HDP که کنترل آن به دست PKK و قندیل است باید بسته شود. بسته هم خواهد شد. امید تمام کانون های شری که برای تجزیه کشورمان و بی ثبات کردن منطقه برنامه ریزی کرده اند فرو خواهد پاشید. پروژه امپریالیسم برای به حاکمیت رساندن HDP به زباله دان انداخته خواهد شد».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی