- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

حزب دمکرات کردستان برای نابودی پ.ک.ک با ترک ها همکاری می کند

عضو شورای رهبری گروه تروریستی پ.ک.ک، حزب دمکرات کردستان (پارتی) را متهم به مشارکت در نقشه های ترکیه برای نابودی پ.ک.ک، کرد.

به گزارش کوردپاریز، بسه هوزات در گفتگو با کانال ماهواره ای وابسته به پ.ک.ک، به حملات ترکیه به اقلیم کردستان که تحت عنوان اقدام علیه پ.ک.ک، صورت می گیرد اشاره کرده و گفت که ترکیه با این حملات در صدد نابودی پ.ک.ک است و در این راستا از حزب بارزانی علیه پ.ک.ک استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه برخی احزاب کرد با ترکیه همراه شده اند، افزود؛ حزب پارتی پاسخی به هشدارهای پ.ک.ک، درباره نقشه های ترکیه نداده و در نقشه های این کشور برای نابودی پ.ک.ک سهیم و همپیمان است و با وجود طرح این موضوع توسط پ.ک.ک، تاکنون آن را تکذیب نکرده است و فقط نهادی از این حزب جوابیه ای به پ.ک.ک، داد در حالی که خطاب پ.ک.ک، به خود حزب دمکرات بود و این عدم پاسخ از نظر پ.ک.ک، به معنای قبول اتهامات وارده است.

بسه هوزات گفت که موضع حزب پارتی همکاری با ترکیه است و در این مقطع توطئه ای را برای نابودی پ.ک.ک اجرا می کند.

بسه هوزات افزود که هیچ تفاوتی میان اظهارات نچیروان بارزانی و رجب طیب اردوغان وجود ندارد و مسرور بارزانی و نچیروان بارزانی از اقدام اردوغان در اشغال عفرین حمایت کرده و وجود کردها را در بردگی و خدمت به ترکیه و خاندان بارزانی می خواهند و به اشغالگری های ترکیه مشروعیت می بخشند.

عضو شورای رهبری پ.ک.ک، تاکید کرد که اختلافات میان پارتی و پ.ک.ک، برادرکشی محسوب نمی شود؛ و اگر زمانی اگر نیروهای پیشمرگ دوش به دوش ترکیه علیه پ.ک.ک، بجنگند، آنگاه جنگ پ.ک.ک، علیه دشمن خواهد بود و برادرکشی نیست.

در بخشی دیگر از گفته های خود نیز اشاره کرد که آمریکا  از سیاست های ترکیه علیه کردها و پ.ک.ک، حمایت می کند و می خواهد عراق نیز بخشی از توطئه های این کشور باشد.

این در حالی است که با وجود تداوم حملات نظامی ترکیه به اقلیم کردستان نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان روز جمعه ۱۴ شهریور، به ترکیه سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور از جمله رئیس جمهور و زیر خارجه دیدار کرد و همزمان با این سفر جنگنده های ارتش ترکیه چندین منطقه اقلیم از جمله منطقه برادوست استان اربیل را بمباران کردند.  

مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در پیامی تویتری اعلام کرد که با بارزانی درباره جنگ مشترک علیه پ.ک.ک، گفتگو کرده است.