سایز متن   /

عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان (پارتی) با اشاره به کنترل نیروهای تروریست پ.ک.ک بر شنگال اعلام کرد حضور نیروهای مذکور در منطقه، مانع بازگشت بیش از ۷۰ هزار خانواده ایزدی به زادگاهشان است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از شفق نیوز، “محما خلیل” در این باره گفت: شمار زیادی از خانواده های ایزدی آواره، درصدد بازگشت به خانه و کاشانه شان در شنگال هستند. اما فقدان امنیت و تحمیل وضعیت کنونی از سوی پ.ک.ک، مانع بازگشت آنها به خانه هایشان است.

عضو شورای رهبری حزب دمکرات کردستان، افزود: بیش از ۹۰ هزار خانواده ایزدی در زمان حمله داعش به شنگال در سال ۲۰۱۴ از آن کوچ کرده  و فقط ۲۰ هزار خانواده در سالهای اخیر به خانه هایشان بازگشته اند.

وی با اشاره به تلاش های مسئولان شنگال از ماه می گذشته برای جلب موافق خانواده های ایزدی به زادگاههایشان  گفت: تعداد خانواده هایی که در سال جاری به منطقه بازگشته اند از سه هزار خانواده تجاوز نمی کند. از این رو، لازم است امکانات خدماتی لازم برای خانواده های مذکور تأمین و به آنها خسارت پرداخت شود تا به بازگشت تشویق شوند و فاجعه آوارگی آنها به پایان برسد.

همچنین  تصریح کرد: پ.ک.ک با تمام توان در شنگال حضور و براساس سیاست تحمیل اراده خاصی، کنترل اوضاع را در اختیار دارد.

محما خلیل همچنین گفت: نیروهای این گروه، ادعا می کنند گردان هایی از حشد الشعبی در شنگال هستند. اما نشست های بسته آنها نشان دهنده پایبندی شان به برنامه های پ.ک.ک است تا اهداف حشد شعبی و وفاداری به کشور.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی