سایز متن   /

کوردپاریز/ عبدالله اوجالان، رهبر دربند پ.ک.ک پس از عبور از مرز سوریه، مدتی در خانه پدر مظلوم کوبانی در شهر کوبانی ماند، در آن زمان مظلوم یک پسر نوجوان بود، اما اوجالان به دلیل خدماتی که این پسر به اوجالان ارائه می داد، بسیار شیفته او شد. هنگامی که اوجالان از شهر خارج شد، از پدر مظلوم خواست که اجازه دهد مظلوم در سفر با او همراهی کند و او همچون پسرش با مظلوم رفتار خواهد کرد بنابراین مظلوم همچون فرزند نزدیک اوجالان شد و از آن زمان مظلوم کوبانی از اوجالان جدا نشد و همیشه او را همراهی می کرد و به پسر محبوب اوجالان معروف شد.

.

.

پس از آن، اوجالان مظلوم را به کوههای اقلیم کردستان فرستاد و پس از شرکت در چندین دوره نظامی، وی به دستور مستقیم اوجالان در داخل نیروهای ویژه به کار گرفته شد و پس از آن به دلیل نزدیکی با اوجالان، حتی مسئولیت نیروهای ویژه گروهک را بر عهده گرفت.

.

.

.

سپس و پس از بحران سوریه، کوبانی به دستور اوجالان به سمت کردستان سوریه رهسپار شد و در آنجا به عنوان فرمانده نیروهای ویژه گروه تروریستی پ.ک.ک به کار گرفته شد. پس از پیدا شدن سر و کله تروریست های داعش و شکل گیری ائتلاف بین المللی علیه داعش و حمایت ائتلاف از مظلوم کوبانی در تشکیل نیروهای دموکراتیک سوریه، جمیل بایک از تمام توانایی و تلاش های خود برای جلوگیری از وقوع این اتفاق استفاده کرد و کوبانی را به همکاری با آمریکا علیه پ.ک.ک متهم کرد و به همین دلیل بایک سعی کرد کوبانی را به قندیل برگرداند و شخص دیگری را به جای وی بگمارد، اما آمریکایی ها اجازه تغییر کوبانی و خروج وی از سوریه را ندادند.

.

.

سپس بایک با مداخلات خود از طریق شخصیت های نزدیک به خود در سوریه، سعی در تشدید اوضاع در مناطق کردنشین سوریه کرد و حتی به روش های مختلفی سعی در ترور مظلوم کوبانی (حذف های درون سازمانی از بدو تاسیس این گروه تروریستی مرسوم است) داشت، اما کوبانی به دلیل حمایت آمریکایی ها تا بدین لحظه جان سالم به در برده  و در یک پایگاه آمریکایی در نزدیکی شهر الحسکه زندگی می کند و با وسایل نقلیه ضد گلوله رفت و آمد می کند.

بنابراین، پس از ناکامی جمیل بایک در ترور مظلوم کوبانی، بایک برای دور کردن وی از عرصه سیاسی و نظامی کردستان سوریه به روش های دیگری متوسل شد و سعی کرد اتحاد مظلوم کوبانی با آمریکایی ها را در راستای تضعیف پ.ک.ک قلمداد کند.

بنابراین هر موفقیتی که مظلوم کوبانی بدست آورد همچون خنجری بر پشت جمیل بایک فرو می رفت. وی در روزهای اخیر از طریق رسانه های پ.ک.ک آخرین تلاش های خود برای سرنگونی مظلوم کوبانی را انجام داد و علنا دشمنی خود با توافق نفتی اخیر (غارت ثروت مردمی سوریه) مظلوم کوبانی با یک شرکت آمریکایی را اعلام کرد.

حرکت اخیر بایک نشان داد که مظلوم کوبانی پس از به قدرت رسیدن در کردستان سوریه و زیر چتر آمریکایی ها دیگر به مانند گذشته در صفوف پ.ک.ک باقی نمانده است و جمیل بایک کنترل او را از دست داده است و پسر محبوب اوجالان تبدیل به دشمن پ.ک.ک شده است و وی متهم ردیف اول در پیش سرکرده های پ.ک.ک و جمیل بایک است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی