- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

روستاهای اقلیم کردستان زیر تهدید دائمی حملات ترکیه

مردم روستاهای منطقه ماوت در اقلیم کردستان می گویند هر روز که برای امور کشاورزی و دامداری خود اقدام می کنند احساس می کنند قربانی بعدی حملات هایی ترکیه خواهند بود.

.

به گزارش کوردپاریز، ارتش ترکیه چندین ماه است مناطق مختلف اقلیم کردستان عراق را به بهانه حضور عناصر تروریست پ.ک.ک در این مناطق آماج حملات هوایی و زمینی خود قرار داده است. تاکنون تعدادی از غیرنظامیان جان خود را از دست داده و به زمین های کشاورزی و گله های دامداران این مناطق نیز زیان های زیادی وارد آمده است.

.

وبسایت خبری-تحلیلی میدل ایست آی در گزارشی به زندگی زیر تهدید مردم ۷۰ روستای منطقه ماوت در اقلیم کردستان پرداخته است. مردم این منطقه می گویند هر روز که به سر کار می روند احاساس می کنند قربانی بعدی حملات هوایی ترکیه خواهند بود.

.

ایوب محمد، امام جماعت مسجد روستای قامیش در منطقه ماموت به این رسانه گفته است فعالیت های روزانه مردم زیر تهدید حملات ترکیه به حداقل رسیده و مردم بیم دارند به مزارع و باغ های خود بروند یا به امور دام های خود رسیدگی کرده و برای بردن احشام به چراگاه ها اقدام کنند.

.

پرشه ابوبکر نیز از آتش سوری گسترده زمین های کشاورزی، جنگل ها و چراگاه های منطقه بر اثر حملات ترکیه خبر داده است.

.

اسماعیل محمد ساکن روستای گلاله می گوید مردم از زندگی زیر سایه تهدید حملات ترکیه خسته شده و ممکن است روستاهای منطقه را ترک کنند. این منطقه بسیار خطرناک بوده و امنیتی وجود ندارد.

.

بر اساس این گزارش، زندگی برخی از ساکنان این منطقه به برداشت محصولات درختان جنگلی وابسته است اما بمباران های ترکیه که آتش سوزی در این جنگلها را به دنبال داشته، باعث از بین رفتن گونه های مفید درختان جنگلی شده و افرادی که زندگی آنها به برداشت محصولات جنگلی وابسته است امسال درآمدی نخواهند داشت.

.

کامران حسن از مقامات دولتی در ماوت به میدل ایست آی گفته است چهار روستای قامیش، دری، گلاله و سرتا بارها هدف حملات هوایی ترکیه قرار گرفته اند و این چهار روستا بیشترین خسارت را در میان ۷۰ روستای منطقه متحمل شده اند.

.

ساکنان این روستاها به مقامات دولت اقلیم کردستان هشدار داده اند ادامه زندگی در این منطقه زیر بمباران های ترکیه ممکن نیست و در صورت ادامه حملات هوایی ممکن است مردم این روستاها را تخلیه کنند.