سایز متن   /

رییس «حرکت کردایه‌تی» در سوریه، گفت:آمریکا اگر به فکر کُردها است از لحاظ سیاسی آن‌ها را مخاطب قرار دهد نه آن که تنها با یک گروه نظامی مذاکره کند و قرارداد نفتی ببندد.

کوردپاریز/ «حسن شیخو» رییس حرکت کردایه‌تی در سوریه (T.K.S) یکی از جریان‌های منتقد احزاب حاکم و احزاب کُرد سوری که در اربیل مستقر هستند در اظهاراتی با اشاره به موضوع قرارداد نفتی میان کُردهای سوریه و یک‌ شرکت نفتی آمریکایی، اظهار کرد: در بیان این مسئله زیاد بزرگنمایی شده و بدین صورت که بحث می‌شود، نیست. آمریکا نه با اجازه دولت سوریه و نه با درخواست عرب‌ها و کُردها به سوریه آمده، بلکه ایالات متحده برای تامین منافع خود به سوریه آمده است.

وی ادامه داد:خود ترامپ چند بار اعلام کرده که برای نفت و حراست از نفت به شمال و شرق سوریه آمده تا هزینه‌هایی که در سوریه انجام داده را برگرداند.

رییس حرکت کردایه‌تی درباره شرایط و مفاد این قرارداد نفتی، توضیح داد: تا به این دقیقه هیچگونه قرارداد و یا توافقی نوشته نشده و همانطور که قبلا در همکاری با نیروهای سوریه دموکراتیک (HSD) و حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) هم هیچ نوشته و یا توافقی وجود نداشته، این قرارداد نفتی هم‌ بر پایه مجهولات اخذ شده و آمریکا این گروه‌ها را تنها در راستای منافع خود بکار می‌برد.

حسن شیخو تصریح کرد:آمریکا تنها از این گروه‌ها در جهت منافع خود استفاده می‌کند و شاید چیزی هم‌ به آن‌ها بدهد. آمریکا اگر راست می‌گوید باید به لحاظ سیاسی کُردها را به رسمیت بشناسد و حق و حقوق آن‌ها را در منطقه بدهد نه اینکه یک شرکت نفتی را طرف حساب آن‌ها نماید.

رییس حرکت کردایه‌تی در سوریه خاطرنشان کرد:این موضوع برای کُردها هیچ دستاوردی نیست و مسئله را بیش از حد برجسته کرده‌اند و تنها کُردها را برای مرام خود بکار گرفته‌اند.

رییس حرکت کردایه‌تی درباره ماهیت این‌قرارداد گفت:من با یکی از مقامات بلند پایه حزب اتحاد دموکراتیک(PYD) تماس گرفتم و درباره این قرارداد پرسیدم و او هم از ماهیت این‌ قرارداد اظهار بی اطلاعی کرد.در حقیقت آمریکا کُردها را شریک خود در نفت نمی‌کند شاید چیزی به کارمندهایی که از مناطق نفتی حراست می‌کند، بدهد اما چیزی عاید کُردها نمی‌شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی