سایز متن   /

بنا به اعلام پنتاگون، گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ همچنان کودکان ساکن اردوگاه‌های آوارگان در شمال شرق سوریه را ربوده و از آنها به عنوان سرباز بهره‌برداری می‌کند.

کوردپاریز/ بازرسی کل وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» گزارش جدیدی را در رابطه با فعالیت‌های کارگروه مشترک عملیات راهکار ذاتی (OIR) ارتش این کشور در سوریه منتشر کرد.

براساس این گزارش، نیروهای «س.د.گ» که شاخه گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ در این کشور است، به تعهدات خود در قبال سازمان‌های بین‌المللی برای عدم کشاندن کودکان به سربازی اجباری عمل نمی‌کند.

در این گزارش تاکید شده است که این گروه همچنان کودکان ساکن اردوگاه‌های آوارگان در شمال شرق سوریه را ربوده و به سربازی اجباری سوق می‌دهد.

گفتنی است ویرجینیا گامبا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در مورد کودکان در درگیری‌های مسلحانه در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۹ در دفتر ژنو این سازمان با فرهاد عبدی شاهین، یکی از سرکردگان گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ که از اسم رمزی «مظلوم عبدی» استفاده می‌کند، دیدار کرد.

گامبا و شاهین در این دیدار طی یک مراسم رسمی یک “سند برنامه عمل برای آزادی جنگجویان کودک” در بند گروه تروریستی پ.ک.ک/ی.پ.گ را امضا کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی