- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

سوران عمر: رفتار آ.ک.پ و پ.د.ک در برخورد با کردها مشابه است

سوران عمر نماینده حزب جماعت اسلامی کردستان در پارلمان اقلیم کردستان در اظهاراتی گفت: آنچه ترکیه اکنون علیه نمایندگان کرد انجام می‌دهد، پ.د.ک همان کار را علیه نمایندگان پارلمان در اقلیم اجرا می‌کند. ما در برابر این رفتارها می‌جنگیم و پا پس نمی‌کشیم.”

کوردپاریز/ سوران عمر، نماینده پیشین جماعت اسلامی کردستان که پس از افشای اسناد فساد نخست وزیر اقلیم کردستان، با فشار مسرور بارزانی مصونیت پارلمانی وی با ۵۷ رای مثبت لغو شد در گفتگو با رسانه های پ.ک.ک با اشاره به عدم اراده و ابتکار در پارلمان کردستان اظهار داشت: متأسفانه در دوره پنجم پارلمان، نمایندگان مردم تحت تأثیر یک حکومت فاسد و غیر‌دمکراتیک در اقلیم کردستان قرار گرفتند.

عمر با اشاره به اسنادی که در رابطه با فساد مسرور بارزانی، نخست وزیر اقلیم افشا کرده، گفت: این خانواده شرکت‌های زیادی در اختیار دارد و در زمینه های گوناگون با ترکیه سرمایه‌گذاری مشترک دارند. وی اظهار داشت چون این موضوع را آشکار کردم از من شکایت کرده و خواستار لغو مصونیت پارلمانی من شده و دستور بازداشت من را صادر کردند. متأسفانه پارلمان وردستان در چنین شرایطی قرار دارد. فقط اسم پارلمان را یدک می‌کشد، غیر از این حرفی برای گفتن ندارد.

عمر با اشاره به اینکه سیاستی که دولت آ.ک.پ در ترکیه اجرا می‌کند همان سیاست در اقلیم کردستان هم اعمال می‌شود، تصریح کرد: “صادقانه می‌توانم بگویم که آنچه علیه من در اقلیم کردستان انجام شده است به درخواست و شکایت نخست وزیر بوده است. نخست وزیر اقلیم سیاستی را که توسط حزب عدالت و توسعه در ترکیه علیه نمایندگان کرد دنبال می‌شود، نسبت به نمایندگان اقلیم کردستان پیاده کرده است. وی در ادامه گفت: حکومت اقلیم، سیاست ارعاب و خفه کردن را در پیش گرفته است، همان کاری که ترکیه با نمایندگان کرد می کند.

عمر حکومت اقلیم را غیر دموکراتیک توصیف کرد و اظهار داشت: اساس حکومت اقلیم، نظامی‌گری، فشار و ارعاب است و آنها نه تنها برای سیاست دموکراتیک کار نمی کنند بلکه تمام حکومت آنها تجارت و اندوختن روز افزون ثروت است.

سوران عمر با اشاره به اینکه قبیله بارزانی پیمان ۵۰ ساله ای با ترکیه منعقد کرده است اظهار داشت وی تنها کسی بود که صرار داشت محتوای توافق ۵۰ ساله بین ترکیه و اقلیم کردستان روشن شود.

عمر با بیان اینکه سال‌ها است در برابر نقض حقوق بشر و سیاست های ضد دمکراتیک مبارزه می‌کند، افزود: “این دومین دوره من به عنوان عضو پارلمان کردستان است. در دوره اول، من رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان بودم. در آن زمان دستگیری‌ها، قتل‌ها و نقض‌های زیادی علیه روزنامه‌نگاران صورت گرفت. دمکراسی‌خواهان، فعالان حقوق بشر و آزادی‌خواهان ربوده می‌شدند و به حبس سیاسی محکوم می‌شدند. من در برابر همه اینها ایستادم. 

وی در پایان تاکید کرد: «ما به مقاومت خود ادامه می دهیم و پا پس نمی‌کشیم. من همیشه در برابر ظلم و بی‌عدالتی ایستادگی خواهم کرد. »