سایز متن   /

رسانەهای پ.ک.ک می خواستند سفر هیأت کانادایی و سرنوشت ۴ کودک ربودە شدە را  گفتگوی آمریکائیها با این گروه جا بزنند.

به گزارش کوردپاریز، وزارت خارجه‌ی آمریکا انجام هرگونه نشستی با پ.ک.ک را رد کرد و خبرگزاریهای اقلیم کردستان فاش ساختند کە هیئت رسیدە بە قندیل آمریکایی نیستند و هدفشان مذاکرە نبودە بلکە هیأتی کانادایی هستند کە برای یافتن و بازگرداندن ۴ کوردک ربودە شدەی این کشور از طرف پ.ک.ک بە قندیل رفتەاند.

طی چند روز گذشتە خبری در رسانەهای جمعی انتشار یافت کە گویا هیأتی از آمریکا برای رایزنی و گفتگو با سرکرده های پ.ک.ک بە کوهستانهای قندیل در اقلیم کردستان سفر کردەاند کە رهبری این گروه در آنجا مستقر هستند.

اما سایت خبری صدای آمریکا با انتشار گزارشی و به نقل از سخنگوی وزارت خارجه‌ی ایالات متحده، اخبار مرتبط با نشست مقامات این کشور با پ.ک.ک را رد کرد.

سخنگوی وزارت خارجه‌ی آمریکا اعلام کرد: «این اظهارات کذب می‌باشند و هیچ نشستی از این دست روی نداده است.»

در همین راستا یکی از منابع خبری در ارتش آمریکا با رد اخبار مذکور گفت: «دیداری انجام نگرفته و اینگونه داستان‌ها حقیقت ندارند.»

.

واقعیت ماجرا

در پی نشر و شایعه سفر هیأت آمریکایی به قندیل از سوی رسانه های سراسر کذب پ.ک.ک، خبرگزاریهای اقلیم کردستان واقعیت رویداد را فاش ساختە و یکی از روزنامەنگاران کرد بە نام هیمن عبداللە، معروف بە “هیمن خوشناو” کە خود او قبلا یکی از اعضای این گروه تروریستی بودە، در گزارشی فاش ساختە کە هیأت رسیدە بە قندیل کانادایی بودە و برای یافتن و برگرداندن ۴ کودک این کشور کە از طرف پ.ک.ک ربودە شدەاند بە قندیل سفر کردەاند.

روزنامەی “National Post” کانادا در شمارەی روز ۱۱/۳/۲۰۱۶ خود در گزارشی نوشتە بود: «چهار کودک کانادایی در منطقەای جنگی بە گروگان گرفتە شدەاند و هیچ تلاشی هم برای آزادی و برگرداندنشان صورت نمی گیرد».

بنا بە گزارش “National Post”، این ۴ کودک از طرف پدر خانوادە بە اسم “صلاح الدین محمودآذر”  کە اصالتا اهل کردستان ایران می باشد، از کانادا ربودە شدە و بە پ.ک.ک تحویل دادە شدەاند.

.

.

صلاح الدین محمودآذر ملقب بە “دکتر سارین آذر”، پس از اینکە بە کشور کانادا پناهندە می شود، با زنی بە اسم “الیسون” ازدواج کردە و صاحب ۴ فرزند (۲ پسر و ۲ دختر) می شوند.

در سال ۲۰۱۴، دکتر سارین و الیسون از هم جدا شدە و بنا بە حکم دادگاە مسئولیت نگهداری از فرزندان بە شکل نوبتی بە پدر و مادرشان محول می شود.

در سال ۲۰۱۵ و زمانی کە نوبت محافظت از فرزندان بە دکتر سارین پدر خانوادە رسیدە بود، تحت عنوان مسافرت آنها را بە شهر سلیمانیە در اقلیم کردستان بردە و از آنجا بە بهانەی رساندن کمکهای پزشکی، صلاح الدین بچەهای خود را بە قندیل می برد و از آن زمان بە بعد مادر خانوادە دیگر هیچ خبری از سرنوشت فرزندانش ندارد.

صلاح الدین با پ.ک.ک همکاری کردە است و گفتە می شود برای این گروه در کانادا لابی گری کردە است.

الیسون، مادر این خانوادە، شکایتش را بە پلیس اینترپل می رساند. او می گوید بە کردستان ایران نیز مراجعە کردەام اما نتوانستم هیچ خبر و سراغی از بچەهام بگیرم.

حالا هیأتی از کشور کانادا برای یافتن این کودکان بە قندیل سفر کردە و امیدوارند کە از سرنوشت آنها اطلاعی بە دست بیاورند. خبری کە طرفداران گروه تروریستی پ.ک.ک می خواستند آنرا گفتگوی آمریکائیها با پ.ک.ک جا بزنند اما موفق نشدند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی