سایز متن   /

تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در کانال ۱۲ اسرائیل با اشاره به اینکه رویای کردها در حال محو شدن است، خاطر نشان ساخت: کردها هرگز نمی توانند از سنت های بد خود همچون غرق شدن در جنگ های قومیتی و درگیری های داخلی خلاص شوند و همواره در جستجوی متحدانی خارج از جامعه خود هستند.

کوردپاریز/ ایهود یعاری، تحلیلگر نظامی در کانال ۱۲ اسرائیل، پس از اینکه هواپیماهای ترکیه‌ مواضع تروریست های پ.ک.ک را هدف قرار دادند به رویای کردها برای دستیابی به استقلال پرداخت.

یعاری گفت: اسرائیل چندین دهه از طریق کمک های نظامی، هیأت های مستشاری، کادر پزشکی، کمک های دیپلماتیک و خرید مخفی نفت، برای استقلال کردها سرمایه گذاری کرده است.

وی افزود: «اگرچه حدود ۴۰ میلیون کرد نیز در ترکیه، ایران و سوریه زندگی می کنند، اما این رویا به آرامی در حال محو شدن است.»

وی ادامه داد: «حتی اگر جو بایدن هم به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب شود، او پیشنهاد قدیمی خود مبنی بر تجزیه اقلیم کردستان از عراق را تحت یک سیستم فدرال به هیچ عنوان مطرح نمی کند.»

این تحلیلگر نظامی گفت: «دلیل آن هم این است که کردها هنوز نتوانستند از درگیری های قومیتی و داخلی خود رها شوند و همیشه به دنبال متحدانی از بیرون جامعه خود هستند و متاسفانه غرق در فساد هستند.»

یعاری در مورد چشم انداز رویدادها، خاطرنشان کرد: «به نظر می رسد که دولت اقلیم کردستان در عراق در ازای وعده ۱۷٪ یا کمتر از درآمدهای نفتی این کشور باید به دنبال تفاهم با دولت بغداد باشد.»

این تحلیلگر نظامی اسرائیل، خطاب به کردها در سوریه گفت: «نیروهای محلی کرد تا زمانی که چند صد نیروی آمریکایی با آنها باشند می توانند خودمختاری را در شرق رود فرات انجام دهند.»

وی افزود: «در صورتی که نیروهای آمریکایی، سوریه را ترک کنند، مظلوم کوبانی، رهبر نیروهای کرد مجبور است برای حفظ منافع خود با پیشنهاد روسها موافقت کند.»

وی ادامه داد: «در ترکیه، مبارزات کردی از بین رفته و رهبر اصلی آنها عبدالله اوجالان در زندان است و رجب طیب اردوغان هر روز شهرداران کرد را برکنار می کند.»

این تحلیلگر اسرائیلی همچنین با اعلام نارضایتی از حملات کم نیروهای کردی در ایران، آن را غمناک و ناامید کننده توصیف کرد.

پیشتر نیز ایدی کوهن، تحلیلگر مشهور اسرائیلی در توییتی خطاب به گروهک های مزدور به اصطلاح کردی خواستار ایجاد ناامنی بیشتر در مرزهای ایران شده بود.

آری، رویای اسرائیل برای تشکیل کشور کردی به عنوان متحد اصلی خود در منطقه در واقع نابود شده است چرا که جنگنده های ترکیه به طور مداوم مواضع تروریست های پ.ک.ک را هدف قرار می دهد.

ترکیه برای نابودی پ.ک.ک، دو عملیات گستردی هوایی و زمینی موسوم به پنجه عقاب و پنجه ببر آغاز کرده است که در پی آن ضربه سنگینی به پیکره پ.ک.ک وارد کرده است.

منابع امنیتی همچنین ماه گذشته به روزنامه ترکیه ای ینی شفق فاش کردند که ترکیه در تلاش است تا ۳ پایگاه نظامی جدید در شمال عراق ایجاد کند.

آمریکایی ها هم از نیروهای پ.ک.ک در سوریه به عنوان پیاده نظام در راستای منافع خود استفاده می کنند و ابزاری بیش نیستند و دیر یا زود آنها را ترک خواهند کرد و این را در حملات ترکیه به شمال سوریه ثابت کردند.

طرح رفراندوم اقلیم کردستان هم شکست خود و نه تنها کشورهای منطقه حتی متحد آنها، آمریکا نیز از آنها حمایت نکرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی