سایز متن   /

تحصن اعتراضی مادرانی که فرزندان‌شان توسط تروریست‌های پ.ک.ک ربوده شده‌اند، مقابل دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها در استان دیاربکر ترکیه در عید قربان نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش کوردپاریز، اعتراض مادرانی از مناطق مختلف ترکیه که به امید رهایی فرزندان‌شان از چنگ گروه تروریستی پ.ک.ک از ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ مقابل دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها در استان دیاربکر تحصن می‌کنند، وارد سیصد و سی و ششمین روز خود شد.

این مادران در ایام عید قربان نیز به تحصن خود ادامه دادند و چشم انتظار فرزند‌شان نشسته‌اند.

سولماز اوونچ، یکی از مادرانی که با حمل عکس‌های فرزندان‌شان به انتظار خود ادامه می‌دهد، با بیان اینکه برای رسیدن به پسر خود در این تحصن شرکت کرده‌ است، گفت: “پسرم را از حزب دموکراتیک خلق‌ها می‌خواهم. این حزب همانطور که پسرم را ربوده است، باید او را برگرداند”.

اوونچ اظهار داشت: “این حزب پسرم را فریب داد. در حسرت دیدار پسرم می‌سوزم. بزرگ شدن او را ندیدم. اگر آن‌ها (حزب دموکراتیک خلق‌ها و پ.ک.ک) کمی وجدان و بیم از خدا دارند، پسرم را رها کنند. یازده ماه است در اینجا هستیم. حتی ۱۱ سال هم بگذرد از اینجا نمی‌روم”.

شوکت آلتین‌تاش، پدری که او نیز برای پس گرفتن پسرش مسلم از چنگ گروه تروریستی در مقابل مرکز حزب دموکراتیک خلق‌ها در دیاربکر تحصن کرده نیز، گفت ۶ سال است که از پسرش خبری نیست.

او گفت: “در حسرت سپری کردن ایام عید با پسرم هستم. متاسفانه این عید را نیز بدون پسرم گذراندیم. امروز چهارمین روز عید قربان است. آنها قصد قتل فرزندان‌مان را دارند”.

گفتنی است هاجره آکار ۲۲ اوت ۲۰۱۹ با تحصن مقابل دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها در دیاربکر، محمد پسرش را از دست گروه تروریستی پ.ک.ک نجات داد. او با این اقدام به الگویی برای مادرانی که فرزندانشان قربانی گروه تروریستی پ.ک.ک می‌شوند، تبدیل شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی