سایز متن   /

ارتش ترکیه در ادامه پیشرووی های خود در  عمق خاک اقلیم کردستان  در ۹ منطقه استراتژیک استان اربیل پایگاه نظامی اینجاد کرده و مستقر شده است.

به گزارش کوردپاریز، شبکه تلویزیونی روداو در گزارشی به پیشروی های ارتش ترکیه در خاک اقلیم کردستان و عملیات های نظامی زمینی و هوایی این کشور علیه اقلیم پرداخته و آورده که در چارچوب این عملیات ها  و پیشروی ها تاکنون نظامیان ترکیه در ۹ منطقه استراتژیک و مهم برادوست از توابع استان اربیل پایگاه های نظامی ایجاد کرده  و مستقر شده اند و این پایگاه ها شبانه مورد حمله تروریست های پ.ک.ک، قرار می گیرد.

بر اساس خبر برخی پایگاه های نظامی ترکیه فقط ۷ کیلومتر با مرکز منطقه سیدکان در استان اربیل، فاصله دارند و تاکنون ۴ هزار هکتار از زمین های کشاورزی  مزارع و پوشش گیاهی منطقه به دلیل عملیات نظامی و حملات ترکیه، در آتش سوخته و از بین رفته است.

از سوی دیگر حملات هوایی و توپخانه ارتش ترکیه به اقلیم به صورت روزانه ادامه دارد و تاکنون ۱۱۸ روستای منطقه خالی از سکنه شده و از جمله در سال جاری میلادی و با تشدید این حملات ۲۰ روستا تخلیه شده و ساکنان آن ها آواره دیگر مناطق اقلیم شده اند.

این گزارش به نقل از ساکنین محلی اعلام کرده که گلوله های توپ شلیک شده از سوی ارتش ترکیه به منازل مسکونی روستاییان اصابت کرده و ساکن روستاها نمی توانند بیش از ۱۰۰ متر از روستای خود خارج شوند.

ارتش ترکیه همچنین در منطقه ای به مساحت ۴۵ کیلومتر در منطقه سیدکان حکومت نظامی اعلام کرده و از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۵ غیرنظامی ساکن منطقه به دلیل  حملات ترکیه جان خود را از دست داده و ۸ تن دیگر مجروح شد و ۲ هزار غیرنظامی نیز آواره دیگر مناطق شده اند.

احسان چلپی بخشدار سیدکان به روداو گفت که ارتش ترکیه قصد دارد تا مناطق خنیره و بربزین پیشروی کند و با وجود توقف موقتی پیشروی های زمینی، حملات هوایی  و توپخانه ای ادامه دارد.

بر اساس خبر محصولات کشاورزی منطقه سیدکان ۱۰ درصد از محصولات استان اربیل را تشکیل داده و به دلیل تشدید حملات ترکیه در سال ۲۰۲۰ میلادی میزان محصولات تولیدی این منطقه ۵۰ درصد کاهش یافته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی