- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

اعزام پیشمرگه های روژ برای حفاظت از پایگاه های ترکیه

کوردپاریز/ پس از ملاقات گسترده میت ترکیه با مقامات اقلیم کردستان، حکومت اقلیم تعداد زیادی از پیشمرگه های روژ را برای محافظت از پایگاه های ترکیه در منطقه و احتمال حضور آنها در نبردها با پ.ک.ک، به منطقه هزاور در غرب زاخو اعزام کرد.

در چارچوب توافق نامه منعقد شده بین دولت ترکیه و دولت اقلیم کردستان، حدود ۲۰ پایگاه نظامی و اطلاعاتی ترکیه در استانهای اربیل و دهوک ایجاد شده است. بزرگترین پایگاه منطقه ای ترکیه دارای باند فرود هواپیما موسوم به “بامرنی” در شمال شهر دهوک واقع شده است.

همزمان با حملات سهمگین ترکیه به نیروهای تروریست پ.ک.ک، میت ترکیه به مقامات دولت اقلیم کردستان دستور داده تعدادی از پیشمرگه روژ را برای محافظت از پایگاه های نظامی این کشور در منطقه زاخو اعزام کنند.

بر این اساس، دولت اقلیم کردستان نیز، طبق تصمیم ترکیه، گردان هایی از پیشمرگه روژ با تجهیزات بزرگ نظامی به سمت منطقه هزاور، غرب استان زاخو اعزام کرد.

به گفته منابع رسانه ای، پیشمرگه ها پس از رسیدن به منطقه، در چندین نقطه در کنار پایگاه های ترکیه مستقر شدند.

ترکیه برای مبارزه با گروه تروریستی پ.ک.ک و در چارچوب توافق با حکومت اقلیم کردستان تعداد زیادی پایگاه نظامی در مناطق مرزی اقلیم کردستان ایجاد کرده است. از جمله این پایگاه ها می توان به پایگاه های باتوفا، کانی ماسی و سنکی، پایگاه بیکوا و پایگاه دره زاخو، پایگاه نظامی سیری در شلادزی، پایگاه های کویکی، برواری، کوخی سبی، دری دواتیا و پایگاه سرزیری و یک پایگاه در منطقه زلکان اشاره کرد. تعدادی از پایگاه های اطلاعاتی ترکیه نیز در آمادیه، باتوفا، زاخو و دهوک وجود دارد.