سایز متن   /

ساکنین روستای “اولاهی” از توابع زاخو به اجبار روستای خود را تخلیە کردە و بە روستاهای مجاور پناە بردند.

به گزارش کوردپاریز، حملات جنگنده های ترکیە بە مناطق مسکونی اقلیم کردستانبە بهانەی حضور تروریست های پ.ک.ک ادامە دارد و پس از اینکە بامداد جمعه یکی از روستاهای توابع زاخو هدف حملات آسمانی ترکیە قرار گرفت، اهالی این روستا بە ناچار روستای خود را تخلیە و بە روستاهای مجاور پناە بردەاند.

بنابر این گزارش، شب گذشتە روستای “اولاهی” در منطقەی “باتیفا” از توابع شهر زاخو شب گذشتە هدف حملات آسمانی و توپخانەایی ارتش ترکیە قرار گرفت و اهالی این روستا ساعت ۸:۰۰ صبح روز شنبە ۱۱/۷/۲۰۲۰، مجبور بە ترک خانەهای خود و تخلیە روستا شدند.

اهالی روستا کە بە کار کشاورزی و دامداری مشغول بودند، برای حفاظت از جان خود و خانوادەاشان مجبور شدند بە روستاهای مجاور پناە ببرند.

گروه تروریستی پ.ک.ک عامدانه در مناطق مسکونی اقلیم کردستان حضور پیدا می کند و روستائیان را سپر انسانی خود قرار می دهد. حضور این گروه تروریستی باعث شده تاکنون شهروندان زیادی از اقلیم کردستان جان خود را بر اثر بمباران جنگنده های ترکیه از دست بدهند.

از آغاز حملات ترکیە بە اقلیم کوردستان در اواسط ماە گذشتە، قریب بە ۵۰ روستا تخلیە شدەاند کە اکثر این روستاها در منطقەی باتیفا و شهر زاخو واقع شدەاند. نیروهای تروریست پ.ک.ک بیش از پیش فعالیتهای خود را بە مجاورت شهرها و روستاها کشاندە است و با این تاکتیک باعث هدف قرار گرفتن روستاها و تخلیەی آنها شدە است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی