سایز متن   /

گروه تروریستی پژاک در سال ۱۳۹۶ اسرین محمدی دختر ۱۲ ساله اهل سردشت را ربوده و به کمپ های خود در قندیل منتقل کرده بود. خانواده این کودک ایرانی بارها به مقرات گروه در اقلیم کردستان مراجه کرده ولی هرگز موفق به برگرداندن دختر خود نشدند.

اوایل سال جاری پس از گذشت ۲ سال از سرنوشت نامعلوم اسرین، منابع محلی خبر از کشته شدن وی در اثر مدفون شدن وی زیر برف دادند. اما اخیرا مادر این کودک ایرانی با انتشار کلیپی و به نقل از منابع موثق در اقلیم کردستان خبر از کشته شدن دختر خود به هنگام فرار از مقرات گروه را داد.  

عبدالقادر محمدی عموی اسرین محمدی در گفتگو با کوردپاریز گفت: «برادرزاده ام ۱۲ سال بیشتر نداشت که گروه کودک دزد پژاک، وی را ربوده و به آسوس (یکی از مقرهای گروهک) منتقل کردند. وی در ادامه اظهار داشت: به همراه پدر و مادرش به منطقه رفتیم، دو روز تمام با آنها مذاکره کردیم، التماس کردیم، از موضع قدرت وارد شدم حتی گفتم خودم اینجا می مانم، این دختر را برگردانید، هنوز بچه است، بگذارید درسش را بخواند ولی دلایل واهی آوردند و ناامید برگشتیم.»

وی در ادامه گفت؛ «اسرین وقتی ربوده شد، کلاس ششم ابتدایی بود. اوضاع مالی پدرش هم خوب نیست، بعد از اینکه اسرین را دزدیدند مادرش از شدت ناراحتی سکته کرد. با توجه به ماهیت تروریستی این گروه همان زمان که خبر ربوده شدن اسرین را شنیدم به خانواده گفتم دیگر فاتحه اش را بخوانید.»

عبدالقادر در ادامه با اشاره به ماهیت کردستیزی این گروه تصریح کرد؛ «پژاک هیچ شعور و فرهنگی ندارد، گروهی فریبکار، دروغگو و کودک دزدند. وی همچنین گفت: دو روزی که آنجا بودم به آنها گفتم کار شما درست نیست. ربودن کودکان هیچ مبنای انسانی ندارد اگر راست می گویید بیایید سراغ افرادی مثل من که تحصیلکرده و فوق لیسانس دارند نه دختر بچه ای که ۱۲ سال بیشتر ندارد، به آنها گفتم مگر این کودک چه کاری می تواند برای شما انجام دهد. ولی آنها با بی شرمی تمام گفتند ما با دانشگاهیان کاری نداریم من هم با عصبانیت گفتم بله، لابد با خر و الاغ کار دارید!

هر چه به آنها اصرار کردم، نشد که نشد به قول گفتنی نرود میخ آهنین بر سنگ، آنجا بود که متوجه شدم حرف زدن با گروه تروریستی پژاک آب در هاون کوبیدن است. چرا که یک گروه بسته و کاملا فرقه ای و بی سوادند.

زمانی که علیه آنها به مقامات قضایی و امنیتی شکایت کردیم، حتی مرا تهدید به قتل هم کردند.»

این سرگذشت تلخ اسرین محمدی است که قربانی اهداف تروریستی پژاک شد. شکست پ.ک.ک در اقناع افکار عمومی کردها، آنها را بر ادامه سیاست کودک ربایی و استفاده از آنها به عنوان کودک سرباز مصمم‌تر کرده است. چرا که کودکان خیلی راحت تحت تاثیر قرار می‌گیرند به راحتی هم در دام پ.ک.ک گرفتار می‌شوند. برای نمونه در راه مدرسه دزدیده می‌شوند یا آنها را فریب می‌دهند، یا خانواده مستأصل از فقر را راضی می‌کنند که فرزندان را با مبلغی ناچیز در اختیار آنها قرار دهند.

از سوی دیگر پ.ک.ک با قربانی کردن کودکان به راحتی می‌توانند به اهداف خود برسند، چرا که کودکان نسبت به بزرگسالان برداشت کمتری از فاجعه در میادین جنگی دارند و به عبارتی دیگر جسورتر هستند. گاهی کارهای خطرناکی را انجام می‌دهند که بزرگسالان حاضر به انجام آن نیستند. جاسوسی می‌کنند، یا مواد منفجره را براحتی حمل می‌کنند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی