- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

آمریکا خواستار همکاری اربیل، بغداد و آنکارا برای مقابله با پ.ک.ک شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا طی اظهاراتی در خصوص حملات اخیر ترکیه به مرزهای اقلیم کردستان، خواستار همکاری دولت عراق، ترکیه و اقلیم کردستان، برای مقابله با پ.ک.ک، شد.

به گزارش کوردپاریز، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پاسخ به پرسش خبرنگار شبکه تلویزیونی روداو، در مورد موضع این کشور نسبت به حملات اخیر ترکیه به اقلیم کردستان، گفت که این کشور از مرگ شهروندان غیرنظامی اقلیم نگران است.

وی افزود که آمریکا نگرانی های امنیتی مشروع ترکیه را که پ.ک.ک، موجب آن است، درک می کند، اما باید عملیات های امنیتی با هماهنگی بغداد به صورتی انجام شود که حاکمیت عراق را حفظ کند و همچنین خواستار همکاری میان دولت عراق، ترکیه و اقلیم کردستان برای مقابله با پ.ک.ک شد و گفت که آمریکا در این خصوص و برای شکست دادن پ.ک.ک، همکاری کرده و از این کشورها حمایت می کند، زیرا بر این باور است که راه حل های امنیتی طولانی مدت، از طریق هماهنگی به دست می آید.

همچنین خاطر نشان ساخت که بی ثباتی موجود در شنگال، مانع از بازگشت صدها هزار تن از خانواده و بستگان قربانیان جنایات داعش به محل سکونت خود شده است و این منطقه باید تحت کنترل هماهنگ دولت مرکزی عراق و اقلیم کردستان باشد و از توسعه نفوذ پ.ک.ک و دیگر گروه ها در شنگال جلوگیری شود.