سایز متن   /

نعیم بابوراوغلو، ژنرال بازنسشته ارتش ترکیه در اظهاراتی با اشاره به عملیات های ارتش ترکیه در اقلیم کردستان گفت؛ بارزانی ها از لحاظ اطلاعاتی از ترکیه حمایت می کنند.

به گزارش کوردپاریز، نعیم بابوراوغلو، ژنرال بازنسشته ارتش ترکیه که در دهه ۹۰ میلادی در بسیاری از عملیات های ارتش ترکیه علیه تروریست های پ.ک.ک در شمال عراق حضور داشته است در اظهاراتی با اشاره به رفتار بارزانی ها در قبال عملیات های ارتش ترکیه عنوان کرد: «بارزانی ها قبلا از حضور پ.ک.ک در منطقه شمال عراق ناراحت نبوده اند. اکنون ناراحت هستند. این ناراحتی از حضور پ.ک.ک در شمال عراق بارزانی ها را به همکاری با ترکیه مجبور می کند. به همین دلیل آنان از ترکیه در این عملیات ها حمایت های اطلاعاتی نیز انجام می دهند. زیرا بارزانی ها دیگر خواستار رفتن پ.ک.ک از محدوده حاکمیتی آنان هستند. یعنی در حالی که ترکیه عملیات خود علیه هفتانین را پیگیری می کند، مدیریت اقلیم کردستان از ارتش ترکیه حمایت اطلاعاتی می کند. ولی از طرف دیگر بارزانی ها به حمایت از مذاکرات اتحاد کردهای سوریه می پردازند که دلیل این حمایت نیز در صورت کسب فرصت و اعلام استقلال مهیا سازی زمینه برای الحاق شمال سوریه یا شرق فرات به سرزمین های خود است. بعد از آن نیز جغرافیایی از ایران و ترکیه در رویای سرزمینی بارزانی ها وارد می شود».

این ژنرال بازنشسته ارتش ترکیه در گفتگو با روزنامه ملیت در ادامه خاطرنشان کرد: «از همین رو، بارزانی به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست. هرچقدر به آمریکا می شود اعتماد کرد همانقدر هم باید به بارزانی اعتماد داشت. بارزانی از حرف آمریکا خارج نمی شود. یعنی زمانی که بارزانی می گوید ما با شمال سوریه متحد نخواهیم شد، ترکیه نباید به این حرف اعتماد کند. بارزانی ها با نقشه ای که طراحی کرده اند یک بازیگر غیرقابل اعتماد هستند. بارزانی پروژه خود را فراموش نکرده است. لغو نکرده است، تنها در جیبش گذاشته است. آمریکا هم لغو نکرده است».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی