سایز متن   /

حضور عناصر پ.ک.ک در مناطق مسکونی اقلیم کردستان و حملات پی در پی ترکیە، تخلیەی ۳۰۰ روستا و کشته شدن بیش از ۳۰ شهروند غیرنظامی استان دهوک را به همراە داشتە است.

به گزارش منابع محلی،  دو روستای “کشان” و “شیلان” در حومە بخش “باتیفا” در منطقەی “گلیان” از توابع شهرستان زاخو واقع در استان دهوک اقلیم کردستان، بە دلیل جنگ میان ترکیە و تروریست های پ.ک.ک در این منطقە و بمباران حوالی این روستا توسط جنگندەهای ترکیە تخلیە شد.

ورود آشکارای عناصر پ.ک.ک بە این روستاها، با وجود نزدیکی محل استقرار ارتش ترکیە، بمباران حوالی این روستا از طرف جنگندەهای ترکیە را بهمراە داشتە کە باعث ایجاد ترس و وحشت در میان زنان کودکان ساکن روستاهای ”کشان” و “شیلان” شدە و بە همین دلیل ساکنان این روستاها خانەها و روستای خود را ترک کردند.

شرایط جغرافیایی روستاها و نزدیکی محل استقرار ارتش ترکیە بە این مناطق، گمانەزنی ها در مورد تعمدی بودن رفت و آمد عناصر پ.ک.ک بە این روستاها و متعاقبا حملەی هوایی ترکیە را بیش از پیش افزودە است.

بە گزارش خبرگزاری های اقلیم کردستان از زبان مسئولین حکومت اقلیم در این مناطق، بە دلیل جنگ و درگیری میان ترکیە و پ.ک.ک در حوالی شهرستان‌ها و روستاهای حومە استان دهوک ۳۰۰ روستا کاملا تخلیە شدە و بیش از سە میلیارد دینار خسارت بە مردم و بخش دولتی نیز وارد شدە است.

بە دلیل جنگ ترکیە و پ.ک.ک در طول سە سال گذشتە ۳۲ نفر از اهالی شهرستان‌های آمدی و زاخو از توابع استان دهوک بر اثر حملات جنگنده های ترکیه، جان باخته اند.

ارتش ترکیە از تاریخ ۱۵/۶/۲۰۲۰، عملیاتی تحت عنوان “پنجه ببر” را بە بهانەی حمله به نیروهای پ.‌ک.‌ک در مناطق اقلیم کردستان آغاز نموده و نیروهای پیاده را وارد نقاط مرزی اقلیم کردستان کرده است. تاکنون ۵ شهروند غیرنظامی اقلیم کردستان بر اثر حملات ترکیە جان باخته اند.

بەدلیل تحرکات و رفت و آمدهای عناصر پ.ک.ک در مجاورت روستاها، مناطق مسکونی اقلیم کردستان بە هدف حملات هوایی ترکیە تبدیل شدە، ساکنین این مناطق با ابراز نگرانی از این تاکتیک پ.ک.ک خواستار دوری نیروهای این گروه از مجاورت مناطق مسکونی شدەاند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی