سایز متن   /

عشایر عربی در عراق از عملیات ضدتروریستی موسوم به “پنجه عقاب” نیروهای مسلح ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک حمایت کردند.

به گزارش کوردپاریز، شیخ مزاحم الحویت، سخنگوی عشایر عربی در استان نینوا که نمایندگی قبیله‌ها در استان‌های کرکوک، صلاح‌الدین و دیاله را برعهده دارد طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از عملیات ضدتروریستی موسوم به “پنجه-عقاب” نیروهای مسلح ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک حمایت می کنند.

الحویت در این بیانیه با اشاره به اینکه زنان بی‌گناه عرب در زندان‌های تحت کنترل گروه تروریستی پ.ک.ک در کوه شنگال اسیر هستند، گفت: «این عملیات همچنین پاسخی به شکنجه و تجاوز جنسی علیه این زنان زندانی است.»

وی با اشاره به اینکه در شنگال ۸ زندان زیرزمینی وجود دارد، تصریح کرد در این زندان‌ها ۸۰ عرب بی‌گناه از جمله زنان به سر می‌برند.

این سخنگو همچنین با تاکید بر اینکه گروه تروریستی پ.ک.ک در شهرهای شنگال، مخمور و مناطق مجاور آن‌ها مرتکب جنایات علیه بشریت می‌شود از دولت مرکزی عراق، پارلمان بغداد، اداره اقلیم کردستان شمال عراق و پارلمان اربیل خواست تا تصمیمی مبنی بر خروج پ.ک.ک از شمال این کشور را اتخاذ کنند.

گفتنی است جنگنده‌های ارتش ترکیه که از بامداد روز دوشنبه از پایگاه‌ها مختلف این کشور به پرواز در آمدند، لانه‌های تروریست‌ها را در شنگال، کاراجاک، قندیل، زاپ، آواشین- باسیان، قارا و خاکورک هدف قرار داده و منهدم کردند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی