- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

هفت هزار پیشمرگ روژ در اقلیم کُردستان حضور دارند/جای پ.ک.ک سوریه نیست!

عضو مکتب سیاسی حزب اتحاد کُردستانی سوریه(P.Y.K.S)  با اشاره به اشتباهات PYD در مدیریت مناطق کردنشین سوریه گفت: ما گفتگوهای دور دوم خود را پنهان نمی‌کنیم و برای اتحاد ملت کُرد و ادامه مذاکرات جدی هستیم

به گزارش کوردپاریز، «فواد علیکو» عضو مکتب سیاسی حزب اتحاد کُردستانی در سوریه(P.Y.K.S) در اظهاراتی درباره وضعیت پیشمرگ روژ، گفت: مسئله بعدی در مذاکرات، وضعیت پیشمرگ روژ است. نزدیک به هفت هزار پیشمرگ‌ روژ در اقلیم کُردستان حضور دارند که باید به کُردستان سوریه برگردند و در میان ملت خودشان خدمت کنند.

وی افزود: این نیازمند یک گفتگوی بلند مدت است تا با PYD به نقطه مشترکی برسیم.

فواد علیکو با اشاره به رابطه PYD  و گروه تروریستی پ.ک.ک، خاطرنشان کرد: اما موضوع بسیار مهمی که باید روی آن‌ بایستیم وابستگی حزب اتحاد دموکراتیک‌ به این گروه است.

وی افزود: همه می‌دانند حزب اتحاد دموکراتیک در قندیل تاسیس شد و این حزب را بخشی از پ.ک.ک می‌دانند و همین‌ موضوع مشکلات زیادی برای کُردهای سوریه ایجاد کرده است.

فواد علیکو تصریح کرد: پ.ک.ک باید دست از کُردستان سوریه بردارد. پ.ک.ک جنگ خود با ترکیه را به کُردستان‌ سوریه آورد و باعث شد تا عفرین و سریکانی و گری‌سپی تصرف شود.

عضو مکتب سیاسی حزب اتحاد کُردستانی سوریه افزود: هنوز هم تهدیدات زیادتری وجود دارد اگر که پ‌.ک.ک دست از کُردستان سوریه برندارد. ما امیدواریم پ.ک.ک دست از اقدامات خود بردارد و به کُردستان ترکیه برود. جای پ.ک.ک نه در قندیل و نه در مخمور و شنگال و نقاط دیگر است، و اگر پ‌.ک‌.ک دست از این اقداماتش نکشد و جنگش را به کُردستان سوریه بیاورد برای ما قابل قبول نخواهد بود.