سایز متن   /

رئیس فراکسیون نسل نو در پارلمان کردستان، اعلام کرد که اقدام دولت اقلیم کردستان در وضع مقررات منع تردد برای جلوگیری از شیوع کرونا نبوده و به دلیل ترس از برگزاری  تظاهرات اعتراضی مردم است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سایت خبری آوینه، کاظم فاروق در اطلاعیه ای ضمن اشاره به اقدام دولت اقلیم کردستان در وضع مقررات سخت گیرانه و ممنوعیت شش روزه تردد در اقلیم برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد که اعلام قرنطینه و ممنوعیت تردد از سوی حاکمیت اقلیم به دلیل ترس از برپایی تظاهرات اعتراضی مردم است که در روزهای گذشته نسل نو فراخوان آن را اعلام کرد.

رئیس فراکسیون نسل نو در پارلمان کردستان، افزود که به عنوان یک پزشک و عضو کمیسیون بهداشت و سلامت پارلمان، نسبت به صحت و سقم  آمار و ارقام اعلام شده از سوی دولت اقلیم، در مورد مبتلایان به کرونا، تردید دارد.

وی خاطر نشان ساخت که اکنون بیشتر کشورهای پیشرفته از جمله در اروپا، کره، ژاپن و چین، قرنطینه و مقررات منع تردد لغو شده، زیرا از نظر علمی ثابت شد قرنطینه درصد کمی از شیوع بیماری جلوگیری کرده و راه حل اساسی مقابله با بیماری نیست.

همچنین تاکید کرد که دولت وظیفه دارد معیشت مردم و حقوق بگیران را تامین و اعتماد آنان را جلب کند و برای مقابله با کرونا نیز به جای دروغ پراکنی و ارعاب مردم، اقدامات عملی انجام دهد.

لازم به ذکر است که با افزایش آمار ابتلا به ویروس کرونا در اقلیم کردستان ، وزارت امور داخلی اقلیم، ممنوعیت کامل تردد و قرنطینه عمومی را به مدت شش روز اعلام کرده و ادارات و اماکن عمومی و مشاغل نیز بار دیگر تعطیل شد.

از سوی دیگر شب گذشته، ساکنین شهرهای دربندیخان، رانیه و قلعه دیزه اقلیم کردستان در اعتراض به وضع دوباره مقررات منع تردد و تعطیلی مشاغل، تجمعات اعتراضی را برگزار کرده و خواستار لغو این مقررات شدند.

پیشتر نیز هادی علی رئیس شورای رهبری حزب اتحاد اسلامی کردستان تاکید کرد که هدف دولت اقلیم کردستان از تمدید ممنوعیت تردد میان استان های اقلیم برای مقابله با شیوع کرونا نیست،بلکه برای جلوگیری از برپایی تظاهرات و اعتراضات مردمی صورت گرفته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی