- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

زخمی شدن یک دختر ۱۲ سالە در استان دهوک اقلیم کردستان با گلولە پ.ک.ک

عناصر پ.ک.ک از ترس حملات ترکیە، بە مجاورت روستاها نقل مکان کردە و اعتراضات مکرر روستاییان با بی توجهی این گروه روبرو می شود.

زیانهای ساکنین مناطق مرزی اقلیم کردستان از درگیری میان عناصر پ.ک.ک و ارتش ترکیە روز بە روز در حال افزایش است و در تازەترین مورد، دختربچەای ۱۲ سالە در یکی از روستاهای توابع استان دهوک زخمی شد.

.

بە گزارش کوردپاریز، تعدادی از عناصر تروریست پ.ک.ک در روستای “بیدوهی” واقع در منطقەی “بروار علیا” از توابع استان دهوک اقلیم کردستان عراق، با سلاح های سبک بە یکی از نقاط نظامی ارتش ترکیە یورش بردەاند.

بعد از حملەی پ.ک.ک، توپخانەهای ارتش ترکیە روستای “بیدوهی” و مناطق اطراف آنرا هدف حملە قرار دادە و اهالی این روستا متقبل زیانهای مادی چشمگیری شدەاند.

منابع محلی کوردپاریز از قول ساکنین روستای “بیدوهی” نقل کردەاند کە بعد از حملات توپخانەایی ترکیە، گریلاهای پ.ک.ک نیز در مقابل اعتراضات روستائیان، آنها را مورد حملە قرار دادە و بە سبب آن دختربچەای ۱۲ سالە بە اسم “دالیا ابراهیم طاها” زخمی شدە است.

شاهدان عینی تأکیئد کردەاند کە دختربچەی ۱۲ سالە با شلیک مستقیم، نیروهای پ.ک.ک زخمی شدە است.

گروه تروریستی پ.ک.ک برای محافظت از نیروهای خود فعالیت و مکان استقرار گریلاها را بە مجاورت روستاها انتقال دادە و از آنها برای خود سپر انسانی ساخته و بە همین دلیل روستائیان این مناطق روزانە مورد تهدید حملات هوایی ارتش ترکیە واقع می شوند.

لازم بە ذکر است کە اعتراضات روستاییان نسبت بە عملکرد پ.ک.ک با بی توجهی و حتی شلیک نیروهای پ.ک.ک مواجە می شود.