سایز متن   /

جنگنده های ارتش ترکیه، بار دیگر  مناطق مسکونی و روستاهای منطقه برادوست از توابع استان اربیل اقلیم کردستان را بمباران کردند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سایت خبری روژ نیوز، جنگنده های ارتش  ترکیه چندین منطقه را در اطراف روستاها و مناطق مسکونی سیدکان واقع در برادوست از توابع استان اربیل را به شدت بمباران کرده اند.

بر اساس خبر در این حمله مناطق مسکونی بیرکمه، چیادیل، سنین، لولان و روبیان هدف قرار گرفته و بمباران شده اند.

همچنین اشاره شده که این مناطق همگی مسکونی بوده و کشاورزان و روستاییان در حال کشاورزی و امور خود بوده اند و احتمال خسارات به مناطق مسکونی و شهروندان وجود دارد.

پس از پایان بمباران نیز جنگنده های ترک ساعاتی بر فراز آسمان منطقه و در ارتفاع پایین، به گشت زنی پرداختند.

حملات هوایی ترکیه به مناطق مرزی اقلیم کردستان تحت عنوان هدف قرار دادن پ.ک.ک، از سال های قبل صورت گرفته و طی دو سال مذاکرات صلح میان ترکیه و کردهای این کشور متوقف شد؛ اما با شکست مذاکرات در ۲۰۱۵ این حملات بار دیگر با شدت از سرگرفته شده و روزانه مناطق مسکونی اقلیم هدف حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه قرار گرفته و تاکنون ده ها شهروند اقلیم در این حملات جان باخته و مجروح شده و همچنین صدها روستای اقلیم نیز به دلیل نابودی زیر ساخت های ضروری در اثر بمباران، تخلیه و خالی از سکنه شده و خسارات بسیاری به پوشس گیاهی و زماین های کشاورزی وارد شده  است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی