سایز متن   /

یکی از سرکرده های گروه تروریستی پ.ک.ک، بر اثر ابتلا به سرطان و به دلیل ممانعت رهبری پ.ک.ک برای معالجه در بیمارستان های اقلیم کردستان، جان خود را از دست داد.

.

به گزارش کوردپاریز به نقل از منابع محلی در اقلیم کردستان، یکی از فرماندهان پ.ک.ک به اسم “حفیظه اوزدمیر” با اسم سازمانی “زین اوستا”، بر اثر ابتلا به سرطان جان خود را از دست داد.

پزشکان در زمستان گذشته ابتلای زین اوستا به سرطان را تشخیص داده بودند اما مسئولین پ.ک.ک از اعزام او به بیمارستان های اقلیم کردستان برای معالجه، ممانعت کردند.

زین اوستا سرانجام پس از چند ماه دست و پنجه نرم کردن با مرگ، به هلاکت رسید.

منابع محلی تأیید کردند که زین اوستا در هفته های اخیر تلاش زیادی برای اعزامش به بیمارستان های اقلیم کردستان انجام داد اما رهبری پ.ک.ک با درخواست های وی مخالفت کرده بودند.

رسانه های ترکیه نیز پس از مردن “زین اوستا”، فاش ساختند که این سرکرده پ.ک.ک یکی از افراد تحت تعقیب حکومت بوده و اسمش در لیست قرمز افراد تحت تعقیب ثبت شده بود.

“زین اوستا” در سال ۱۹۹۳ میلادی به صفوف پ.ک.ک پیوسته و یکی از بادیگاردهای ویژهی عبدالله اوجلان، رهبر در بند پ.ک.ک بوده است. اوستا مسئولیت تشکیلات زنان پ.ک.ک در “درسیم” را عهده دار بوده است.

“زین اوستا” فرماندهی فعالیت و عملیاتهای سال ۲۰۱۶ پ.ک.ک در مناطق درسیم را بر عهده داشت.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی