- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

تمرکز ترکیه بر استفاده از پهباد علیه تروریست های پ.ک.ک

نشریه نظامی استراتژی پیج از تمرکز ترکیه بر استفاده از پهبادهای نظامی علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در عراق و نیروهای وابسته به آن در شمال سوریه خبر داده است.

.

به گزارش کوردپاریز، نشریه نظامی استراتژی پیج در گزارشی به روند تکامل و توسعه پهبادهای نظامی در ترکیه پرداخته و این کشور را در حال حاضر در ردیف کشورهای صادرکننده این نوع تکنولوژی نظامی دانسته است.

اما این نشریه یکی از اهداف ترکیه از توسعه پهبادهای نظامی را مقابله با نیروهای تروریست پ.ک.ک بویژه در شمال عراق عنوان کرده و نوشته است که ترکیه در سال های اخیر به طور گسترده از این نوع سلاح علیه نیروهای پ.ک.ک استفاده کرده است.

استراتژی پیج همچنین به استفاده ترکیه از پهبادهای نظامی علیه نیروهای وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه در دو سال اخیر اشاره کرده و گفته است ترکیه ادعا می کند که ۲۵۰۰ هدف نظامی را در سوریه که بیشتر آنها متلعلق به نیروهای سوری و نیروهای کرد سوریه بوده نابود کرده است.  

به نوشته این نشریه، ترکیه از نتایج کاربرد پهبادهای نظامی علیه نیروهای تروریست پ.ک.ک در عراق و جنوب شرق ترکیه راضی است و این مسئله آنکارا را برای استفاده هرچه بیشتر از آن علیه پ.ک.ک ترغیب می کند.