سایز متن   /

جنگنده های ارتش ترکیه، مواضع نیروهای پ.ک.ک، در منطقه زینی ورتی واقع در  ۱۱۰ کیلومتری شمال شهر اربیل که نزدیک به مواضع نیروهای پیشمرگ اتحادیه میهنی و حزب دمکرات (پارتی) است را، به شدت بمباران کردند.

.

به گزارش کوردپاریز، سایت خبری خلک گزارش دادکه ساعت ۱۱ شب گذشته به وقت محلی، دو جنگنده ارتش ترکیه منطقه زینی ورتی وقع در ۱۱۰ کیلومتری شمال شهر اربیل و نزدیکی منطقه سرکپکان را به شدت بمباران کرده اند.

.

بر اساس خبر ساعاتی پس از این حمله نیز هواپیماهای جاسوسی ترکیه بر فراز آسمان دامنه کوه قندیل، منطقه زینی ورتی و بالکایتی به گشت زنی پرداخته اند.

.

این در حالی است که نیروهای پیشمرگ وابسته به اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان (پارتی) نیز به همراه نیروهای پ.ک.ک، دارای پایگاه و مواضع جداگانه در این منطقه بوده و در زینی ورتی مستقر هستند.

.

از سوی دیگر سایت خبری و تحلیلی شارپرس نیز به نقل از منبعی از نیروهای پیشمرگ لشکر ۷۰ وابسته به اتحادیه میهنی گزارش داد که در این حمله مواضع نیروهای پ.ک.ک که با فاصله کمی در نزدیکی مواضع نیروهای پیشمرگ قرار دارد، هدف قرار گرفته، اما هنوز اطلاعی از خسارات و تلفات احتمالی این حمله در دست نیست.

.

این در حالی که این منطقه به عنوان منطقه ای که نیروهای پ.ک.ک، اتحادیه میهنی و حزب دمکرات،  بر سر آن دچار اختلاف هستند شناخته شده و طی هفته های گذشته تنش هایی میان نیروهای پارتی  و یکیتی در زینی ورتی روی داده دو طرف در نهایت در مورد ایجاد پایگاه مشترکی که محل استقرار نیروهای دو حزب باشد به توافق رسیده و نیروهای مشترک اتحادیه میهنی و  حزب دمکرات که تحت فرمان و نظارت وزارت پیشمرگ است، در این پایگاه مستقر شدند و این اقدام اعتراض نیروهای پ.ک.ک، که پیشتر در آن مستقر شده بودند را، به دنبال داشت.

.

لازم به ذکر است که منطقه زینی ورتی در استان اربیل، میان کوه کاروخ و قندیل واقع شده و جزو مناطقی است که نیروهای پ.ک.ک، در آن مستقر بوده و فعالیت دارند و در زمان جنگ داخلی میان پارتی و یکیتی نیز بخشی از آن تحت کنترل یکیتی و بخشی نیز تحت کنترل پارتی بوده و اکنون اختلافات و تنش های دو حزب در این منطقه ادامه دارد.

.

حملات هوایی ترکیه به مناطق مرزی و مسکونی و روستاهای اقلیم کردستان تحت عنوان هدف قرار دادن پ.ک.ک، از سال های قبل صورت گرفته و طی دو سال مذاکرات صلح میان ترکیه و کردهای این کشور متوقف شد؛ اما با شکست مذاکرات در ۲۰۱۵ این حملات بار دیگر با شدت از سرگرفته شده و روزانه مناطق مسکونی اقلیم هدف حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه قرار گرفته و تاکنون ده ها شهروند اقلیم در این حملات جان باخته و مجروح شده و همچنین بیش از صدها روستای اقلیم نیز به دلیل نابودی زیر ساخت های ضروری در اثر بمباران، تخلیه و خالی از سکنه شده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی