سایز متن   /

مقامات کُرد سوریه از شورش زندانیان داعش در حسکه ابراز نگرانی کرده و از جامعه بین المللی خواسته اند فورا برای این مشکل راه حلی پیدا کند.

به گزارش کوردپاریز، حدود ۵۰۰۰ زندانی عضو داعش روز دوشنبه در یکی از زندان های تحت کنترل کردهای سوریه دست به شورش زدند و برای مدتی کنترل بخش های داخلی زندان را در دست گرفتند.

شبکه خبری سی ان ان به نقل از منابع خود گزارش داد به نظر می رسد که زندانیان داعشی در داخل زندان، ضمن دادن شعار، نسبت به شیوع بیماری کرونا هشدار داده و خواستار توجه به این مسئله از سوی جامعه بین المللی شده اند.

شبکه خبری بریت بارت آمریکا از مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای کرد-عرب سوریه نقل کرده است که شورش زندانیان داعشی در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه یک مشکل جدی است اما جامعه بین المللی از جمله کشورهای غربی نسبت به حل این مشکل اقدام نمی کنند.

مقامات کرد سوریه بارها اعلام کرده اند که توانایی نگاهداری از ۱۰۰۰۰ زندانی عضو داعش را که حدود ۲۰۰۰ از خطرناک ترین آنها تبعه کشورهای غربی هستند، ندارند.

مظلوم کوبانی از کشورهای غربی خواسته است برای حل این معضل سریعا اقدام کنند.

نشریه نظامی میلیتاری تایمز گزارش داد که نیروهای کرد سوریه تنها با کمک های لجستیکی و اطلاعاتی ائتلاف توانسته اند از فرار گسترده زندانیان داعشی جلوگیری کنند.

این نشریه از پرواز هواپیماها و هلیکوپترهای ائتلاف بر فراز زندان تحت کنترل کردها خبر داد. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس و میلیتاری تایمز، پشتیبانی اطلاعاتی از فرماندهان کرد برای کنترل زندان و جلوگیری از فرار زندانیان ادامه دارد اما زندانیان داعشی توانسته اند با تخریب دوربین های داخل زندان و شکست درهای بندها، اقدام به فرار از این زندان کرده اند. با این حال، مقامات کرد سوریه گفته اند هیچ کدام از زندانیان نتوانسته اند از این زندان بگریزند.

رسانه های غربی هشدار داده اند کردهای سوریه امکانات و تجهیزات کافی برای تامین امنیت زندانها را در اختیار ندارند بنابراین، جامعه بین الملل که از بازگرداندن زندانیان داعشی به کشورهای متبوعشان خودداری می کنند باید در حل این مشکل به کردهای سوریه کمک کنند زیرا آنها در مبارزه برای از بین بردن داعش در شمال و شرق سوریه ۱۱۰۰۰ تن از نیروهای خود را از دست داده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی