سایز متن   /

شیراز حمو، رئیس مشترک مجلس اجرایی مدیریت خودگردان عفرین (شاخه سوری پ‌ک‌ک) در اظهاراتی با اشاره به سالگرد تصرف عفرین از سوی نیروهای ارتش ترکیه – ارتش آزاد سوریه گفت: رئیس جمهور ترکیه باید به خاطر جرایم جنگی که در شمال و شرق سوریه مرتکب شده مجازات شود.

حمو، در ادامه گفته: دولت ترکیه در طول تاریخ همواره با دشمنی با سیستم های دموکراتیک شناخته شده است. حمله به عفرین تداوم ذهنیت عثمانی است. در سوریه یک سیستم دموکراتیک تأسیس شده و به موفقیت دست پیدا کرده بود. مردم سیستم مدیریتی خود را تأسیس کرده و هر کس شانس اداره امور خود را به دست آورده بود. هدف از حمله به عفرین حمله به این ارزش های دموکراتیک بود.

شیراز در ادامه گفت: ترکیه با مداخله در بحران سوریه این بحران را عمیق تر کرده است. دولت ترکیه با ادعای حل و فصل مسئله در بحران سوریه مداخله کرده و باعث کشته شدن انسان های زیادی در منطقه شده است. دولت ترکیه تمام قوانین بین المللی را نقض کرده است و دست به جرایم جنگی زده است.

این عضو پ‌ک‌: در پایان گفت: دولت ترکیه در تلاش برای تغییر بافت دموگرافیک عفرین است. دولت ترکیه با وادار کردن صاحبان اصلی عفرین به مهاجرت، به جای آنان خانواده شبه نظامیان را در عفرین ساکن کرده است. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه باید به خاطر جرایم جنگی که در شمال و شرق سوریه مرتکب شده است مجازات شود. ترکیه در تلاش برای اشغال سرزمینی در سوریه است. اولویت ما در حال حاضر آزادسازی عفرین است. تا آزادسازی عفرین به مقاومت ادامه خواهیم داد. 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی