- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

حضور پ.‌‌ک.‌ک در منطقه، زندگی بسیاری از شهروندان را نابود کرده است

بخشدار سیدکان اقلیم کردستان می گوید؛ اعضای مسلح پ‌.ک‌.ک مدتی بود که از مناطق سیدکان عقب‌نشینی کرده بودند اما باردیگر می‌خواهند برگردند و مردم هم به آنها اجازه نمی‌دهند.

به گزارش کوردپاریز، احسان چلبی، بخشدار سیدکان در اظهاراتی گفت: اکنون اعضای مسلح پ‌.ک.‌ک هیچ منطقه‌ی مشخصی را تحت کنترل ندارند و تنها به دنبال جنگ‌افروزی و آزار و اذیت مردم منطقه هستند. همین سبب شده تا ترکیه خودسر منطقه را توپباران کند و در نتیجه آسیب زیاد مادی و معنوی به مردم منطقه وارد شده است.

هفته گذشته در درگیری بین پ.ک.ک و ارتش ترکیه، یک نوجوان برادوستی به شدت زخمی شد.

بخشدار سیدکان می گوید: هر روز بین پ.ک.ک و نیروهای ارتش ترکیه در مرزهای ما درگیری صورت می گیرد و کمتر روزی است که درگیری وجود نداشته باشد. ارتش ترکیه هم در پاسخ به حملات پ.ک.ک، با هواپیماهای جنگی خود مواضع آنها را بمباران می کند و پ.ک.ک اغلب از بی ثباتی اقلیم برای حمله به ترکیه بهره می گیرد.

حدود ۲۰ سال است که پ.ک.ک، مناطق کوهستانی و روستاهای مرزی چهار شهر رواندوز، سوران ، مرگه سور و چمان را اشغال کرده است و در طی همه این سالها جنگ و درگیری مداوم با ترکیه داشته است و در این درگیری ها خیلی از شهروندان بیگناه جان خود را از دست داده اند و تعداد زیادی از روستاها متروکه شده اند.