سایز متن   /

بخشدار سیدکان اقلیم کردستان می گوید؛ اعضای مسلح پ‌.ک‌.ک مدتی بود که از مناطق سیدکان عقب‌نشینی کرده بودند اما باردیگر می‌خواهند برگردند و مردم هم به آنها اجازه نمی‌دهند.

به گزارش کوردپاریز، احسان چلبی، بخشدار سیدکان در اظهاراتی گفت: اکنون اعضای مسلح پ‌.ک.‌ک هیچ منطقه‌ی مشخصی را تحت کنترل ندارند و تنها به دنبال جنگ‌افروزی و آزار و اذیت مردم منطقه هستند. همین سبب شده تا ترکیه خودسر منطقه را توپباران کند و در نتیجه آسیب زیاد مادی و معنوی به مردم منطقه وارد شده است.

هفته گذشته در درگیری بین پ.ک.ک و ارتش ترکیه، یک نوجوان برادوستی به شدت زخمی شد.

بخشدار سیدکان می گوید: هر روز بین پ.ک.ک و نیروهای ارتش ترکیه در مرزهای ما درگیری صورت می گیرد و کمتر روزی است که درگیری وجود نداشته باشد. ارتش ترکیه هم در پاسخ به حملات پ.ک.ک، با هواپیماهای جنگی خود مواضع آنها را بمباران می کند و پ.ک.ک اغلب از بی ثباتی اقلیم برای حمله به ترکیه بهره می گیرد.

حدود ۲۰ سال است که پ.ک.ک، مناطق کوهستانی و روستاهای مرزی چهار شهر رواندوز، سوران ، مرگه سور و چمان را اشغال کرده است و در طی همه این سالها جنگ و درگیری مداوم با ترکیه داشته است و در این درگیری ها خیلی از شهروندان بیگناه جان خود را از دست داده اند و تعداد زیادی از روستاها متروکه شده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی