سایز متن   /

مقامات اقلیم کردستان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا و عدم تواناییبرای مقابله با این بحران، تجمعات و مراسم های نوروزی را لغو کرده و از بیرون آمدن و حضور مردم در تفریحگاه و اماکن تفریحی و  گردشگری جلوگیری می شود.

به گزارش کوردپاریز، علیرغم اینکه در مناطق مختلف اقلیم کردستان در سال های گذشته مراسم های مفصل و گسترده ای برای بزرگداشت نوروز با حضور هزاران  نفر از شهروندان و گردشگران برگزار شده و مردم طی تعطیلات نوروزی در اماکن گردشگری، تفریحی و دامان طبیعت حضور می یافتند، اما در نوروز امسال این فعالیت ها به صورت کامل لغو شده است.

مقامات اقلیم کردستان از جمله استاندار اربیل و سلیمانیه و دهوک اعلام کردند که به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در اقلیم، مراسم های ویژه نوروزی لغو شده و اجازه هیچ گونه تجمع و گردهم آیی به این مناسبت داده نمی شود.

همچنین حضور مردم در اماکن تفریحی و دامان طبیعت نیز برای مدت نامعلومی ممنوع اعلام شده است.

بنا به آمار وزارت بهداشت اقلیم کردستان، شمار مبتلایان به کرونا ویروس در اقلیم به ۲۸ نفر رسیده و یک مورد فوت نیز به دلیل ابتلا به این بیماری در سلیمانیه ثبت شده است.

دولت اقلیم کردستان با بیان اینکه اقلیم توان مقابله با بحران ویروس کرونا را ندارد اعلام کرد که برای جلوگیری از شیوع کرونا ضمن تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی و مکان های تفریحی و عمومی، نیروهای امنیتی را برای اعمال قرنطینه و جلوگیری از خروج مردم از منازل به میدان آورده است و در شهر سلیمانیه این نیروها با گشت زنی در خیابان ها مانع از بروز تجمع و حضور مردم در خیابان ها می شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی