سایز متن   /

سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به مبارزات صورت گرفته با PKK عنوان کرد: سال ۲۰۲۰ سال اتمام موجودیت PKK در داخل ترکیه خواهد بود.

به گزارش کوردپاریز، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه که در مرکز مبارزه با ترور پلیس ترکیه سخنرانی می کرد در اظهاراتی با اشاره به مبارزات صورت گرفته با PKK در داخل ترکیه عنوان کرد: «در حالی که در گذشته عضویت در PKK سالیانه تا ۵ هزار فرد نیز صورت می گرفت. امروزه تعداد کل نیروهای PKK در داخل ترکیه حول و حوش ۵۰۰ تن است. زمستان امسال کوه ها را ترک نکردیم و اجازه ندادیم کوچکترین فعالیتی داشته باشند. اکنون از پناهگاه های زمستانی خود خارج می شوند. تمامی آنان را از پای درخواهیم آورد. امسال یک سال بسیار متفاوتی خواهد بود. سال ۲۰۲۰ برای پایان دادن به موجودیت کامل PKK در داخل ترکیه حضور داریم».

به نوشته روزنامه ملیت، سویلو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «در سال ۲۰۲۱ دیگر در داخل مرزهای ترکیه به دنبال گروه تروریستی به نام PKK نخواهیم بود. بعد از پاییز ۲۰۲۰ دیگر دغدغه ای برای پناهگاه های زمستانی هم نخواهند داشت. امسال از ابتدای سال تا کنون عضویت در PKK تنها هفت نفر گزارش شده است. در مقابل ۵۸ نفر را از راه اقناع از کوه ها پایین کشانده و تسلیم نیروهای امنیتی شده اند».

وزیر کشور ترکیه ادامه خاطرنشان کرد: «در واقع چتر سیاسی PKK شورای رهبری این گروه یا همان KCK است. حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نیز مامور تأمین نیازهای قندیل است. وظیفه آنان اطاعت بی قید و شرط از قندیل است. شاخه اصلی سیاسی PKK در واقع همین KCK است نه HDP. بنابراین مبارزه با این سازمان برای ما بسیار مهم و حیاتی است. آنان را دائماً تعقیب کرده و در نابودی این ساختار مصمم هستیم».  

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی