سایز متن   /

دولت انگلیس دو گروه مسلح شاهین های آزاد کردستان و نیروی محافظ خلق را وابسته به پ.ک.ک دانست و فعالیت آنها را در انگلیس ممنوع اعلام کرد. 

به گزارش کوردپاریز، وبسایت رسمی دولت انگلیس با انتشار گزارشی درباره بررسی آخرین گروه های افراطی از سوی دولت این کشور، نام دو گروه مسلح کُرد ترکیه به نام های «شاهین های آزاد کردستان» و « نیروی محافظ خلق» را به عنوان نیروهای وابسته به پ.ک.ک ذکر کرده و آنها را گروه های تررویستی خوانده است.

پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس گفته است  پ.ک.ک در فعالیت های تروریستی دست داشته است و دستورات جدید دولت انگلیس مانع فعالیت های آن و یا گروه های نامبرده وابسته به پ.ک.ک خواهد شد.

برخی رسانه های انگلیسی زبان اقدام اخیر دولت انگلیس را در راستای فشارهای دولت ترکیه به لندن برای محدود ساختن فعالیت گروه های کرد ترکیه عنوان کرده اند.

بر اساس دستور جدید دولت انگلیس، افراد وابسته به دو گروه نامبرده و فعالیت های آنها غیرقانونی و تروریستی محسوب شده و دولت انگلیس برای محدود کردن عضویت در این گروه ها و مقابله با آن تلاش خواهد کرد.

با این حال، دولت انگلیس علت تجدید نظر در لیست گروههای افراطی و افزودن نام دو گروه مسلح ترکیه به آن را حمله اخیر یک فرد افراطی به گروه های مهاجر در آلمان عنوان کرد که در آن ۹ نفر کشده شدند که ۵ تن از آنها اصالتا کُرد بودند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی