- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

آمریکا هیچ وقت نسبت به کردها وفادار نبوده است

نشریه آمریکایی اینترنشنال پالسی دایجست نوشت: وفاداری یکی از اصول تعهد نسبت به متحدان است اما آمریکا هیچ وقت نسبت به کردها که متحد آمریکا بوده اند وفادار نبوده است. 

به گزارش کوردپاریز، نشریه آمریکایی اینترنشنال پالسی دایجست نسبت به رفتار آمریکا با کردها در عراق و سوریه انتقاد کرد و نوشت: روسای جمهور آمریکا از بیش از ۲۰۰ سال پیش همواره از استقلال، آزادی، برابری و وفاداری حرف می زنند اما از چشم کردها همه اینها فقط حرف است.

این نشریه با اشاره به این که کردها در عراق و سوریه به عنوان همپیمان این کشور در مقابله با صدام حسین و داعش یک متحد وفادار بودند نوشت: اما آمریکا زمانی که کردهای سوریه به کمک آمریکا برای دفاع از خود نیاز داشتند، این کشور به آنها پشت کرد.

این نشریه یادآوری کرده است که آمریکا در دهه ۱۹۷۰ و ۱۹۹۰ کردهای عراق را نیز در مقابل تهاجم همه جانبه صدام تنها گذاشت. همچنین تاکید شده است که آمریکا با تنها گذاشتن کردهای سوریه در مقابل حمله ترکیه در اکتبر ۲۰۱۹ باعث شد کردها از مناطق خود به بیرون رانده شوند و مجبور به ترک زادگاه خود شوند.

اینترنشنال پالسی دایجست تاکید کرده است یکی از مهم ترین اصول همپیمانی وفاداری است اما وقتی در این مورد پیرامون همپیمانی آمریکا با کردها حرف می زنیم، این مسئله معنای خود را از دست می دهد زیرا تنها چیزی که ما از آمریکا در برابر همپیمانی کردها با این کشور شاهد آن نبوده ایم وفاداری واشنگتن نسبت به کردها بوده است.