- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

بیانیه ENKS در خصوص دیدار اخیر با وزیر امور خارجه ترکیه در آنکارا

شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در بیانیه ای به دیدار اخیر هیئت این شورا با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و واکنش PYD به این دیدار پرداخته است.

به گزارش کوردپاریز، شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در بیانیه ای با اشاره به دیدار اخیر هیئت این شورا با مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه و واکنش PYD به این دیدار عنوان کرد: «هدف از دیدار با وزیر امور خارجه ترکیه اقدامی برای پایان دادن به درد و رنج های مردم در عفرین، راس العین و تل ابیض بود. ENKS دیدار خود با گروه های اپوزیسیون، قدرت های مختلف و دولت هایی که در مسئله سوریه تاثیر گذار هستند ادامه می دهد. یکی از این کشورها نیز ترکیه است. در همین راستا، هیئتمان با سفر به آنکارا با وزیر امور خارجه ترکیه نیز دیدار کرده است».

به نوشته KRDnews، در ادامه این بیانیه آمده است: «PYD به جای حمایت از اقداماتی که برای تقویت کردهای سوریه و حل و فصل مسائل میان آنان صورت می گیرد، انتقاد کردن از ENKS با اتهامات بی پایه و اساس را انتخاب می کند. ما زبان تهدید و این گونه رفتاری که آینده مردمان کرد را تحت تاثیر قرار می دهد، رد می کنیم. ENKS هر زمان از حقوق مردمان کرد حمایت کرده و برای بازگشت کردهایی که مجبور به ترک خانه های خود شده اند تلاش خواهد کرد و همچنین پیگیر نقض حقوق بشر در عفرین، تل ابیض و راس العین خواهد بود. PYD باید این رفتار و ادبیات بی ارزش دست بردارد. در چنین دوران حساسی باید به تقویت اقداماتی بپردازد که اتحاد کردهای سوریه را تأمین می کند».