سایز متن   /

یکی از اعضای تشکیلات اتحادیه میهنی در استان دهوک اقلیم کردستان، تاکید کرد که نزدیک به ۲۰ پایگاه نظامی ترکیه در استان های اقلیم، فعالیت می کنند.

به گزارش کوردپاریز، «علی ورهان»، عضو اتحادیه میهنی اقلیم کردستان در دهوک، شمار پایگاه‌های ترکیه در منطقه اقلیم کردستان عراق را، ۱۹ پایگاه اعلام کرد.

ورهان در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: «بزرگ ترین پایگاه نظامی ترکیه در خاک اقلیم کردستان در منطقه کانی ماسی در استان دهوک قرار دارد جایی که نزدیک به هزار و ۵۰۰ نیروی نظامی و اطلاعاتی به همراه یک نیروی زرهی در آن جا مستقر هستند و یک باند پرواز را نیز در خود جای داده است».

وی اظهار داشت: «اکثر پایگاه‌های نظامی در استان دهوک مستقر است، پایگاه‌های موقتی نیز وجود دارد که نیروهای ترکیه‌ای به صورت روزانه به آن وارد و خارج می‌شوند، این پایگاه‌ها در مرزهای مشترک با عمق ۱۰ کیلومتری در داخل خاک عراق قرار دارند اما پایگاه‌های ثابت در مراکز شهرها از تمامی امکانات برخوردار است.»

ترکیه که به دلیل تعقیب عناصر گروه تجزیه طلب پ.ک.ک، پایگاه‌هایی در شمال عراق ایجاد کرده همواره از طرف دولت بغداد با درخواست خروج از اراضی عراق به ویژه پایگاه بعشیقه مواجه بوده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی