- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

تصمیم دادگاه بلژیک در خصوص PKK یک لکه ننگ بسیار بزرگ است

عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه (AKP) در اظهاراتی با انتقاد از تصمیم دیوان محاسبات بلژیک در عدم شناسایی PKK به عنوان گروه تروریستی عنوان کرد: این تصمیم دادگاه بلژیک یک لکه ننگ بسیار بزرگ است.

به گزارش کوردپاریز، عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه (AKP) در اظهاراتی با انتقاد از تصمیم دیوان محاسبات بلژیک در عدم شناسایی PKK به عنوان گروه تروریستی عنوان کرد: «متاسفانه در بلژیک یک سری تحولات در حال جریان است. این ها PKK را به عنوان یک بازیگر غیر دولتی بر اساس هنجارهای بین المللی شناسایی می کنند. در قوانین داخلی تأکید بر طرف درگیری مسلحانه بودن و یکسان قرار دادن گروه تروریستی با دولت مشروع آن اندازه غیر قانونی و غیر انسانی است که با هیچ یک از هنجارهای بین المللی نمی تواند توجیه شود. یک بار دیگر مشاهده می کنیم که بلژیک ارزش های انسانی را قربانی ترور کرده است».

به نوشته روزنامه وطن ترکیه، چلیک در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «PKK به عنوان جریانی که در اروپا فعالیت آشکار در زمینه قاچاق مواد مخدر داشته و از سوی اتحادیه اروپا نیز به عنوان گروه تروریستی شناخته می شود. این سازمان کودکان را ربوده و به کوه ها می برد، در هر اقدام غیرانسانی دست دارد. شهروندان عادی و نیروهای نظامی ترکیه را به قتل رسانده و هر گونه فعالیت تروریستی را انجام داده است. تصمیم دادگاه بلژیک در خصوص PKK دور شدن این دادگاه از تمام هنجارهای بین المللی است».

وی افزود: «اگر فردا روزی در بلژیک یک گروه تروریستی تشکیل شده، نیروهای نظامی و شهروندان عادی این کشور را به قتل برساند، کودکان را ربوده و به کادر خود اضافه کند و کشور دیگری این گروه تروریستی را بر اساس هنجارهای بین المللی یک طرف درگیری مسلحانه و بازیگر غیردولتی شناسایی کند تا چه اندازه این تصمیم برای بلژیک مشروع خواهد بود؟ باید با این عنوان به موضوع نگاه کنند. ما به مبارزات خود در برابر این تصمیم و نتایج سیاسی که این تصمیم به بار خواهد آورد ادامه خواهیم داد. این تصمیم برای بلژیک یک لکه ننگ بسیار بزرگ است».