سایز متن   /

ترکیه، در راستای سیاست‌های دولت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه برای مقابله با  شبه‌نظامیان کُرد که آنکارا آنها را تروریستی می‌داند، چهار شهردار دیگر کُرد را اخراج کرد.

به گزارش کوردپاریز، سرپرست شهرداری سور در استان دیاربکر، در اقدامی جدید شش تن از اعضای حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) را در شورای شهرداری سور  اخراج کرد.

به نوشته خبرگزاری Diken، جمال اوزدمیر، سویم چوشکو، روشن تایفون، حلیمه آکسوی، مورسل ارل و ییلماز اکَن، شش عضو HDP در شهرداری سور هستند که به اتهام “عضویت در گروه های تروریستی” تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و از شورای شهرداری سور اخراج شدند.

با اخراج این چهار نفر، تعداد شهردارانی که از زمان انتخاب شدن در اوایل سال جاری میلادی تاکنون در ترکیه اخراج شده‌اند، به ۲۰ نفر افزایش یافت.

خبرگزاری دولتی ترکیه پیش از این در تاریخ ۱۷ آبان ماه گزارش کرده بود که یک شهردار کرد به اتهام داشتن ارتباط با پ.ک.ک بازداشت شده است.

اردوغان و دولت وی، حزب دموکراتیک خلق (HDP) ترکیه را به داشتن ارتباط با پ.ک.ک متهم می‌کند که البته این حزب داشتن هرگونه ارتباط با پ.ک.ک را رد می‌کند.

حزب HDP ترکیه در ماه مارس سال ۲۰۱۹ میلادی با پیروزی در انتخابات محلی موفق شد در دهها شهر و روستا با اکثریت جمعیت کُرد به پیروزی برسد. با اینحال، دادستانی کل ترکیه، از آن زمان تاکنون، تعداد زیادی از سیاستمداران این حزب را به اتهام داشتن ارتباط با پ.ک.ک بازداشت کرده است.

طبق گزارش رویترز، اقدام ترکیه علیه حزب دموکراتیک خلق‌ها در بحبوحه حمله نظامی ترکیه به سوریه علیه شبه‌نظامیان کُرد سوریه که به اعتقاد آنکارا با پ.ک.ک ارتباط دارند، صورت گرفته است.

حزب دموکراتیک خلق‌ها، تنها حزب در پارلمان ترکیه است که با حملات آنکارا به شمال شرقی سوریه که در تاریخ ۹ اکتبر (۱۷ مهرماه) آغاز شد، مخالفت کرده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی