سایز متن   /

عادل عبدالمهدی در سفری از پیش اعلام نشده وارد اربیل شد و از سوی مقامات اقلیم کردستان مورد استقبال قرار گرفت.

به گزارش کوردپاریز، عادل عبدالمهدی نخست وزیر مستعفی عراق در سفر سرزده خود به اقلیم کردستان از سوی نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان مورد استقبال قرار گرفت. سایت رسمی  ریاست اقلیم کردستان در این مورد اعلام کرد که دو طرف دیداری را انجام داده و به بحث و رایزنی در مورد روابط اربیل و بغداد و آخرین تحولات منطقه و عراق و به ویژه تنش های میان آمریکا و ایران پرداخته اند.

بر اساس خبر دو طرف تاکید کرده اند که نباید عراق تبدیل به میدان درگیری های قدرت های منطقه ای و بین المللی شود و لازم است ارتباطات عراق و دیگر کشورها مبتنی بر منافع مشترک و احترام به حاکمیت ملی عراق باشد.

بارزانی و عبدالمهدی همچنین خواستار تلاش همه طرف ها برای تنش زدایی در منطقه و ایجاد ثبات و امنیت و در اولویت قرار دادن منافع عراق شدند.

شبکه تلویزیونی روداو نیز اعلام کرد که وی در اربیل دیداری  را با مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان انجام داده است.

بنابر این گزارش عبدالمهدی همچنین در این سفر دیداری با مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) انجام داد.

سایت خبری خندان به نقل از اطلاعیه دفتر عبدالمهدی گزارش داد که در این دیدار دو طرف بر حفظ منافع و حاکمیت ملی عراق و عدم دخالت در امور داخلی این کشور تاکید کرده اند.

بارزانی و عبدالمهدی همچنین خواستار افزایش هماهنگی برای مقابله با تهدید بازگشت دوباره داعش شدند  و اعلام کردند که عراق به روابطی متعادل و به دور از جناح بندی و قطب بندی ها پایبند است و بر این اساس روابط دوستانه  خود با دیگر کشورها را گسترش می دهد.

عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق، در سفر خود به اقلیم کردستان پس از دیدار با نچیروان بارزانی رئیس و مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان و نشستی با  مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) به سلیمانیه سفر کرده و با کوسرت رسول علی رئیس شورای عالی خبرگان سیاسی اتحادیه میهنی کردستان و شمار دیگری از رهبران و مقامات ارشد این حزب دیدار کرد.

سایت رسمی اتحادیه میهنی کردستان در این مورد گزارش داد که در این دیدار راهکارهای تحکیم روابط میان اربیل و بغداد، آخرین تحولات سیاسی و امنیتی اخیر در عراق و تنش های روی داده در این کشور و منطقه مورد بحث و رایزنی قرار گرفته است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی