- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

دیدار امینه اردوغان با مادران تحصن کننده در دیاربکر

امینه اردوغان، همسر رجب طیب اردوغان ،رئیس جمهور ترکیه، در همبستگی با مادران تحصن کننده در مقابل دفتر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در استان دیاربکر با آنها دیدار کرد.

به گزارش کوردپاریز، بانوی اول ترکیه با ده ها مادر کُرد که در اعتراض به ربوده شدن فرزندان خود توسط پ.ک.ک که چندین ماه است در مقابل دفتر  HDP (شاخه سیاسی پ.ک.ک در ترکیه) تحصن کرده اند، دیدار کرد.

امینه اردوغان در جریان بازدید از استان دیاربکر با ابراز حمایت و همبستگی خود با مادرانی که فرزندان آنها توسط گروه خشونت طلب پ.ک.ک ربوده شده اند، خطاب به آنها گفت: “من با تمام وجود اعتقاد دارم که قدرت عشق مادرانه بر تروریسم، سلاح و ظلم پیروز خواهد شد.”

در جریان این سفر، زهرا زمرد سلجوق، وزیر کار، خدمات اجتماعی و خانواده ترکیه نیز خانم امینه اردوغان را همراهی می کرد.

خانم اردوغان با تمجید از اعتراض مادران – که تقریباً ماه چهارم خود را کامل کرده است – علیه تروریسم، گفت که این مادران یک “انقلاب واقعی” را انجام دادند.

وی با ابراز امیدواری اینکه همه مادران به فرزندان خود برسند، گفت: “من به شما افتخار می کنم.”

ده ها مادر، اعتراض خود را از ۳ سپتامبر ۲۰۱۹ نسبت به ربوده شدن فرزندانشان توسط پ.ک.ک در مقابل دفاتر حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) آغاز کردند، حزبی که از طرف دولت ترکیه متهم به داشتن ارتباط با پ.ک.ک است.

گفتنی است که از آن زمان تعداد خانواده های تحصن کننده در مقابل ساختمان HDP در حال افزایش است زیرا آنها خواستار بازگشت فرزندان خود هستند که به گفته آنها توسط پ.ک.ک فریب خورده یا ربوده شده اند.

پ.ک.ک که در لیست سازمانهای تروریستی آمریکا، اتحادیه اروپا و ترکیه قرار دارد در بیش از ۴۰ سال عملیات خشونت طلبانه مسئول کشته شدن ۴۰،۰۰۰ نفر از جمله زنان، کودکان و نوزادان می باشد.