سایز متن   /

جنگنده های ارتش ترکیه بار دیگر مناطق مسکونی در منطقه آمیدی از توابع استان دهوک اقلیم کردستان را بمباران کردند.

به گزارش کوردپاریز، سایت خبری خندان گزارش داد که جنگنده های ارتش ترکیه روستای ریشبراخه واقع در منطقه آمیدی از توابع استان دهوک اقلیم کردستان را به شدت بمباران کرده اند.

بر اساس خبر این حمله موجب خسارات مادی شده و تلفات جانی به دنبال نداشته است.

خندان اشاره کرده که ساکنین ۱۷۲ روستای آمیدی به دلیل حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه ناچار به ترک منازل خود شده و امکان ورود به روستاهای خود را ندارند.

لازم به ذکر است که حملات هوایی ترکیه به مناطق مرزی اقلیم کردستان تحت عنوان هدف قرار دادن پ.ک.ک، از سال های قبل صورت گرفته و طی دو سال مذاکرات صلح میان ترکیه و کردهای این کشور متوقف شد؛ اما با شکست مذاکرات در ۲۰۱۵ این حملات بار دیگر با شدت از سرگرفته شده و روزانه مناطق مسکونی اقلیم هدف حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه قرار گرفته و تاکنون ده ها شهروند اقلیم در این حملات جان باخته و مجروح شده و همچنین بیش از ۴۵۰ روستای اقلیم نیز به دلیل نابودی زیر ساخت های ضروری در اثر بمباران، تخلیه و خالی از سکنه شده است.

از سوی دیگر ترکیه دارای شمار بسیاری پایگاه های اطلاعاتی و نظامی در اقلیم بوده و نظامیان این کشور با ورود به عمق ۳۰ کیلومتری خاک اقلیم عملیات نظامی گسترده ای را در این مناطق انجام می دهند.

در روزهای عید نوروز امسال نیز حمله ترکیه موجب جان باختن چهار شهروند غیرنظامی اقلیم کردستان شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی