سایز متن   /

در پی حمله هوایی ترکیه به منطقه برادوست از توابع استان اربیل اقلیم کردستان، آتش سوزی گسترده پوشش گیاهی این منطقه را در بر گرفت.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سایت خبری روژ نیوز گزارش داد که جنگنده های ارتش ترکیه، منطقه برادوست واقع در سوران از توابع استان اربیل اقلیم کردستان را، هدف بمباران شدید قرار دادند.

بر اساس خبر در پی این حمله خسارات شدیدی به زمین های کشاورزی و مزارع روستاییان ساکن منطقه وارد شده و آتش سوزی گسترده ای پوشش گیاهی منطقه را در بر گرفته است.

روژ نیوز گزارش داده که تا ساعاتی پس از این حمله و آتش سوزی نیز جنگنده های ترکیه به گشت زنی بر فراز آسمان منطقه ادامه داده اند.

لازم به ذکر است که حملات هوایی ترکیه به مناطق مرزی اقلیم کردستان تحت عنوان هدف قرار دادن پ.ک.ک، از سال های قبل صورت گرفته و طی دو سال مذاکرات صلح میان ترکیه و کردهای این کشور متوقف شد؛ اما با شکست مذاکرات در ۲۰۱۵ این حملات بار دیگر با شدت از سرگرفته شده و روزانه مناطق مسکونی اقلیم هدف حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه قرار گرفته و تاکنون ده ها شهروند اقلیم در این حملات جان باخته و مجروح شده و همچنین صدها روستای اقلیم نیز به دلیل نابودی زیر ساخت های ضروری در اثر بمباران، تخلیه و خالی از سکنه شده است.

از سوی دیگر ترکیه دارای شمار بسیاری پایگاه های اطلاعاتی و نظامی در اقلیم بوده و نظامیان این کشور با ورود به عمق ۳۰ کیلومتری خاک اقلیم عملیات نظامی گسترده ای را در این مناطق انجام می دهند.

با این حال جبار یاور دبیر کل وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد که اقلیم در عمل توان نظامی لازم برای جلوگیری از حملات هوایی و توپخانه ای ترکیه به مناطق مرزی خود را ندارد و قادر به متوقف ساختن این حملات نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی