سایز متن   /

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به پروژه ترکیه برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه عنوان کرد: زمانی که از منطقه امن در شمال سوریه سخن می گوییم قدرت های بزرگ جهانی تنها به ما لبخند می زنند.

به گزارش کوردپاریز، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی با اشاره به این که «روند عادی سازی در سوریه و بازگشت پناهندگان به این کشور به اندازه مبارزه با ترور در سوریه حائز اهمیت است»، عنوان کرد: «زمانی که می گوییم بیایید در شمال سوریه یک منطقه امن تأسیس کنیم هر کس از آن استقبال کرده و این پیشنهاد را بسیار زیبا تلقی می کنند. زمانی که به آنان اعلام می کنیم طرح ها برای منطقه امن آماده است تنها شما حمایت کنید، قدرت های بزرگ جهان که بیشترین پول را در اختیار دارند تنها به ما لبخند می زنند».

به نوشته روزنامه هابرترک، اردوغان در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «تراژدی انسانی جنگ داخلی نُه ساله در سوریه را هیچ چیزی به اندازه این دیوار نوشته در حلب به خوبی نمی تواند توضیح دهید “در سوریه اگر به جای خونی که از کودکان به قتل رسیده ریخته می شود، نفت ریخته می شد، دنیا بلافاصله مداخله می کرد”. هیچ کدام از اقدامات و تلاش هایی که برای محافظت از میادین نفت صورت می گیرد، برای محافظت از کودکانی که از بمب های بشکه ای فرار می کنند صورت نگرفته است».

اردوغان خاطرنشان کرد: «زمانی که حمایت مورد نظر را از جامعه بین المللی نتوانستیم دریافت کنیم مجبور شدیم خودمان چاره دردمان را پیدا کنیم. با عملیات های سپر فرات و شاخه زیتون تروریست ها را از مناطق تعیین شده پاکسازی کردیم. در عملیات چشمه صلح نیز توانستیم یک محدوده ۱۵۰ کیلومتری در عمق ۳۰ کیلومتری را از گروه های تروریستی پاکسازی کنیم. من نیز اعلام می کنم بیایید نفت موجود در چاه های نفت را به همراه یکدیگر استخراج کنیم بعد از آن با اجرای پروژه هایمان در مناطق تحت تصرف گروه های تروریستی پناهندگان سوری را در آنجا مستقر کنیم. ولی به این مسئله رضایت نمی دهند زیرا نفت برای آنان بسیار مهم تر است».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی