سایز متن   /

حزب وطن ترکیه به منظور برداشتن مجسمه سید رضا از مبارزان کرد و رهبران درسیم از میدان قیشلا در مرکز تونجلی (درسیم) درخواست رسمی به شهرداری و  استانداری این شهر ارسال کرد.

به گزارش کوردپاریز، حزب وطن ترکیه به منظور برداشتن مجسمه سید رضا از مبارزان کرد و رهبران درسیم – که در سال ۱۹۳۷ میلادی از سوی دولت مرکزی ترکیه اعدام شد – از میدان قیشلا در مرکز تونجلی (درسیم) درخواست رسمی به شهرداری و  استانداری این شهر ارسال کرد.

به نوشته روزنامه دیوار، مجسمه سید رضا که در سال ۲۰۱۰ میلادی از سوی شهرداری وابسته به حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) ساخته و نصب شده بود مانند مجسمه شیخ سعید در دیاربکر هدف جریان های ملی گرای ترک ترکیه قرار گرفته و این جریان ها علاوه بر این تابلو درخواست خود برای تغییر نام تمام میادین، جاده ها و کوچه هایی که در تونجلی به نام سید رضا می باشد را به شهرداری این شهر ابلاغ کرده است.

در این درخواست که با امضای اوتکو ریحان، دبیر کل حزب وطن صورت گرفته است با اشاره به این که «سید رضا به جرم خیانت به وطن مجازات شده است» آمده است: «سید رضا در سال های آغازین جمهوری ترکیه علی رغم تمام هشدار و تلاش های صورت گرفته برای اقناع وی که از سوی دولت مرکزی انجام شده بود از تصمیم تداوم شیوه فئودالی و بیلیک ها در کشور دست برنداشته و با رفتار قاطعانه مصطفی کمال آتاتورک، عصیان درسیم سرکوب شد».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی