سایز متن   /





وزیر امور خارجه ترکیه به مناسبت روز جهانی حقوق بشر اعلام کرد به مبارزه با گروه‌های تروریستی فتو و پ.ک.ک که بی‌رحمانه حقوق انسان‌ها را نقض می‌کنند ادامه خواهیم داد.

مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه طی پیامی به مناسبت شصت و هشتمین سال تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در تاریخ ۱۰ دسامبر ۱۹۴۸ اعلام کرد: ترکیه به عنوان یک کشور مسئولیت‌پذیر به مبارزه خود با گروه‌های تروریستی از قبیل فتو و پ.ک.ک که اساسی‌ترین حقوق انسان ها را بی‌رحمانه نقض می کنند، براساس قانون و تعهدات بین‌المللی ادامه می دهد.

در ادامه پیام مذکور همچنین آمده است:

متاسفانه جهان در سال ۲۰۱۶ شاهد نقض حقوق بشر در مناطق مختلف بود. تجاوز به ارزش‌های انسانی ادامه دارد. نقض حقوق بشر، تهدیدی نه تنها برای کشورهای که این حوادث در آن رخ می دهد، بلکه برای صلح و ثبات جهانی نیز است.

واکنش به بحران‌های انسانی و نقض حقوق بشر در سراسر جهان، مسئولیت مهم جامعه بین‌المللی است. بی تفاوتی بسیاری از کشورها نسبت به حمله وحشیانه گروه تروریستی پ.ک.ک و فتو به حقوق بشر و همچنین عدم پشتیبانی لازم آنها از مردم ما نشانه عدم علاقه آنها به دفاع از حقوق دیگران است.

ترکیه، در عین حال، با رویکردی مبتنی بر حقوق بشر از افرادی که برای زنده ماندن وادار به ترک شهر و دیارشان شده‌اند، میزبانی کرده و در این زمینه الگویی برای تمام جهان تلقی می شود.

کشور ما به عنوان یک عضو معتبر جامعه بین‌المللی به مبارزه با نقض حقوق بشر و همچنین تلاش مستمر برای گسترش حاکمیت قانون و دموکراسی و در سراسر جهان ادامه خواهد داد. این از اصول اصلی سیاست خارجی کشور ماست. روز حقوق بشر را به ملت ترکیه و تمام جهان تبریک می گویم.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی