سایز متن   /

ابراهیم بیرو، عضو کمیته روابط خارجی شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در اظهاراتی عنوان کرد: میان PYD و ENKS در خصوص مسائل سیاسی تفاوت های زیادی وجود دارد.

به گزارش کوردپاریز، ابراهیم بیرو، عضو کمیته روابط خارجی شورای میهنی کردهای سوریه (ENKS) در اظهاراتی با تأکید بر این که «تلاش برای تغییر بافت دموگرافیک منطقه و همچنین حضور نیروهای مسلح در منطقه به تهدیدات جدی دامن زده است» عنوان کرد: «شورای میهنی کردهای سوریه در خصوص این تهدیدات با مسعود بارزانی و نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق دیدار کرد. در این دیدار نگرانی های خود را درخصوص این مسائل انتقال دادیم. آنان نیز به ما اعلام کرده اند که آماده حمایت های دیپلماتیکی از ما هستند».

به نوشته کردستان ۲۴، بیرو در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «زمانی که آمریکا و PYD در منطقه قوی بودند، PYD نتوانست از منافع کردهای سوریه دفاع کند. اکنون کاری که باید انجام داد، ایجاد یک مذاکره وسیع با تمام ملت سوریه است. مردمان سوریه به عنوان یک ملت واحد در داخل کشور باید مشکلات خود را حل و فصل کنند. برای دستیابی به این هدف نیز باید دیالوگ خود را تحت نظارت جریان های بین المللی با دولت مرکزی سوریه ادامه دهیم».

بیرو با اشاره به مسئله اتحاد کردها نیز خاطرنشان کرد: «برای ایجاد اتحاد میان کردهای سوریه باید در زمینه های سیاسی شفافیت به وجود آید. میان PYD و ENKS در خصوص مسائل سیاسی تفاوت های زیادی وجود دارد. در نتیجه سیاست های اشتباه PYD مردمانمان وارد یک جنگ بسیار بزرگ شدند و کشور بزرگی مانند ترکیه به منطقه ما عملیات نظامی ترتیب داد. از طرف دیگر نزد جوامع بین المللی ملت سوریه به عنوان  دشمن کردها قلمداد شد. اکنون ما باید در زمینه های سیاسی به توافق رسیده و از حقوقمان محافظت کنیم. اتحاد کردهای سوریه یک اتحاد سیاسی است. ولی اگر تنها زمانی که در دردسر افتادیم از اتحاد سخن بگوییم نخواهیم توانست موفق باشیم. ENKS هر زمان در خصوص نزدیکی کردهای سوریه به یکدیگر آماده است. ولی در این خصوص هم باید صمیمی بود. برای این کار باید در زمینه های سیاسی، اداری و نظامی به توافق رسید».

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی