سایز متن   /

آمریکا نگرانی‌های ترکیه در مورد مناطق کردنشین سوریه را به رسمیت شناخته و بنابراین بار دیگر به کردها خیانت کرده است.

به گزارش کوردپاریز، “جیمز جفری“، نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش، در جلسه ویژه کنگره آمریکا در مورد استراتژی آمریکا در مورد سوریه گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا ترس و نگرانی‌های ترکیه در مورد شمال سوریه و حضور ی.پ.گ. در آن منطقه را رفع کنیم. ترکیه نگرانی مشروع دارد که مبادا ی.پ.گ. شمال سوریه را نیز به قندیل دوم تبدیل کند».  

گفتنی است یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ.) شاخه پ.ک.ک از سال ۲۰۱۱ و آغاز بحران سوریه وارد مناطق کردنشین شدند و پس از مدتی به تدریج به سمت آمریکا گرایش پیدا کرد و سرانجام به عنوان نیروی زمینی آمریکا علیه داعش وارد عمل شد. آمریکا ترجیح داد به جای به کشتن دادن سربازان خود از اعضای پ.ک.ک که جوانان فریب خورده کُرد در این گروه بودند، استفاده کند. گزارش‌ها حاکی است که این گروه وابسته به پ.ک.ک تاکنون بیش از ۱۰ هزار جوان کُرد را به خاطر منافع آمریکا به کشتن داده و بیش از ۴۰ هزار نیز زخمی شده‌اند. در مقابل، آمریکا حتی یک لحظه نیز آماده نشده نه حقوق کردها را به رسمیت بشناسد و نه به وجود ی.پ.گ. در شمال سوریه مشروعیت ببخشد. کردها می‌گویند این کار آمریکا، یعنی استفاده ابزاری و پ.ک.ک با قربانی کردن جوانان کُرد عملا ابزار دست آمریکا شده است و اکنون جز بدبختی برای کردهای سوریه چیزی نمانده است و حضور ی.پ.گ. با حمایت آمریکا نیز یعنی سرکوب و شکنجه و اخاذی از مردم.

آمریکا هم در عفرین ی.پ.گ. را رها کرد و موجب اشغال این شهر کردنشین توسط ترکیه شد و هم در ایجاد منطقه امن مورد نظر ترکیه اجازه نمی‌دهد این گروه وابسته به پ.ک.ک در آن حضور داشته باشد. به نظر می‌رسد آمریکا در حال فراهم کردن راه برای حضور گسترده‌تر ترکیه جهت حذف حضور ی.پ.گ. از این منطقه است و تحرکات گسترده اخیر ترکیه در مرز سوریه بی دلیل نیست.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی